Prva retrospektiva slovenskega filma v Rigi

17. oktober 2018
Program je nastal v sodelovanju Slovenskega filmskega centra in Nacionalnega filmskega centra v Latviji.

Na mednarodnem filmskem festivalu v Rigi, ki bo potekal od 18. do 31. oktobra, se bo predstavilo kar sedem slovenskih filmov. Gre za prvo slovensko retrospektivo na tem festivalu, program pa je nastal v sodelovanju in pod taktirko Slovenskega filmskega centra in Nacionalnega filmskega centra v Latviji.

Retrospektiva slovenskega filma bo v sklopu festivala potekala od 26. do 28. oktobra, udeležili pa se je bodo: režiserki Sonja Prosenc in Hanna Slak, režiser Peter Braatz in direktorica Slovenskega filmskega centra Nataša Bučar.

V petek, 26. oktobra, bo Zgodovina ljubezni režiserke Sonje Prosenc otvorila slovensko predstavitev. Istega dne si bo festivalsko občinstvo ogledalo tudi film Ivan režiserja Janeza BurgerjaV soboto, 27. oktobra, bodo na ogled Rudar režiserke Hanne Slak, Vztrajanje režiserja Miha Knifica in Playing Men režiserja Matjaža Ivanišina. V nedeljo, 28. oktobra, pa sledita še Družina režiserja Roka Bička in Ponovni pogled na Modri žamet - Blue Velvet Revisited režiserja Petra Braatza.

Za svoj drugi celovečerni igrani film Zgodovina ljubezni je režiserka Sonja Prosenc na letošnjem 53. Filmskem festivalu v Karlovih Varih prejela posebno omembo žirije. Gre za prvo koprodukcijo med Slovenijo, Norveško in Italijo, z avtorji in igralci iz vseh treh držav. Producent filma je Rok Sečen, letošnji producent "na potezi" (Producer On The Move 2018) iz produkcijske hiše Monoo. V glavnih vlogah sta mlada slovenska igralka Doroteja Nadrah, ki jo slovenski filmski gledalci poznajo predvsem po vlogi v Razrednem sovražniku, ter priznani norveški igralec Kristoffer Joner. Film sledi Ivi, ki med žalovanjem za materjo, umrlo v nesreči, odkrije njeno skrivno razmerje z opernim dirigentom Erikom. Ko preboli prvo razočaranje in občutek izdaje, ugotovi, da lahko z Erikom deli svojo izgubo. Film je na letošnjem 21. Festivalu slovenskega filma prejel vesno za najboljšo fotografijo in vesno za poseben izvirni filmski dosežek.

Med 4. in 12. oktobrom je v Splitu potekala 23. izdaja filmskega festivala. Velika žirija v konkurenci celovečernih filmov je posebno priznanje festivala namenila prav filmu Zgodovina ljubezni Sonje Prosenc. V obrazložitvi so zapisali, da film odlikuje edinstvena estetika, s travmatično izkušnjo pa se ukvarja z veliko mero občutljivosti. Slovensko občinstvo si bo film na 29. Liffu, v sklopu projekta Naši filmi doma, lahko ogledalo v ponedeljek, 12. novembra, ob 20. uri v Linhartovi dvorani Cankarjevega doma.

Film Ivan režiserja Janeza Burgerja se lahko pohvali s številnimi nagradami, na lanskoletnem festivalu slovenskega filma je prejel šest nagrad vesna (najboljši igrani film, najboljša igralka, najboljši scenarij, najboljša fotografija, najboljša maska), nagradili pa so ga tudi filmski kritiki. V letu 2018 je bil najboljši film festivala Let’s CEE na Dunaju, kar mu bo konec novembra omogočilo prikazovanje po izbranih avstrijskih kinematografih. Ivan je tudi letošnji slovenski kandidat za nominacijo za tujejezičnega oskarja in sodoben film, ki se dogaja v Sloveniji, vendar bi se lahko dogajal tudi kjerkoli drugje. Osebna drama s korupcijskim ozadjem, drama o sprejemanju napačnih odločitev. Producent filma je produkcijska hiša Staragara, zavod za kulturne dejavnosti.

Rudar režiserke Hanne Slak je od svoje premiere na lanskoletnem Festivalu slovenskega filma v Portorožu prejel že devetnajst (19) nagrad. Scenaristka in režiserka Hanna je o svojem filmu dejala: »Če bi po Alićevi zgodbi posnela dokumentarni film, bi morda nastal intimen, subjektiven, tudi poetičen dokumentarec, a to ne bi bilo prav. Fikcija je strogo strukturirana. Je logična. Je disciplinirana. Je objektivna zato, ker se ne dela, da to je. Je tudi zdravilna. Pripovedovanje zgodb – od sedenja okoli jamskega ognja naprej – je ustvarjanje in ohranjanje kolektivnega. Zgodba pripada tistim, ki jo poslušajo. Zgodba pomaga razumeti nerazumljivo, sprejeti nesprejemljivo, premagati strahove, odgnati tesnobo, najti pogum, poiskati izhod, se osvoboditi demonov in napraviti korak naprej. Pripovedovanje nam je omogočilo preživetje. In za to nam gre!«

Film še v tem mesecu čaka festival na Nizozemskem in turneja na Kitajskem, obeta se tudi distribucija v Italiji. Producent filma je Nukleus film.

Playing Men režiserja Matjaža Ivanišina je nastal pod okriljem produkcijske hiše Nosorogi. Zgodba filma pravi: Med snemanjem dokumentarnega filma o moških in igri zapade režiser v globoko ustvarjalno krizo. V obdobju, ki sledi, začne vso svojo okolico doživljati kot del igre. Spomini iz otroštva in podobe iz nedokončanega projekta se pomešajo v odo o absurdnosti geste. Tudi ta dokumentarni film je prejel več nagrad, med drugimi nagrado Georges de Beauregard na lanskem 28. mednarodnem filmskem festivalu FID Marseille, vesno za najboljši dokumentarni film na 20. Festivalu slovenskega filma in posebno omembo žirije na PAFF-u (Pančevo film festival v Srbiji). Tudi Playing Men čaka distribucija v francoskih kinematografih.

Vztrajanje režiserja Miha Knifica je mozaična pripoved o dogodkih, ki so zaznamovali glavne like. Vsaka posamezna zgodba odslikava misli, cilje, strahove in želje svojega junaka ter jih skuša ubesediti skozi notranje monologe, redkobesedna izpraševanja o samem sebi, skozi spomine in izpovedi. Filmski kolaž raznolikih intimnih življenjskih zgodb želi pripovedovati o fenomenu človeka. Ravno zato si liki v filmu ne delijo kraja ali časa dogajanja, ne vedo drug za drugega in nikoli ne bodo. Kar jih povezuje je njihova volja po preživetju takrat, ko je življenje najtežje. Z mozaikom usod nam režiser predstavi izkušnjo človeškega življenja v vsej globini čustvovanja, čutnega, spominskega in idejnega bogastva. V filmu poslednjič vidimo letos preminulo slovensko igralsko legendo Štefko Drolc.

Na 20. Festivalu slovenskega filma je Ivanka Mežan prejela vesno za najboljšo stransko žensko vlogo in Brane Grubar vesno za najboljšo stransko moško vlogo, film je prejel tudi vesno za najbolj izvirni avtorski prispevek (eksperimentalno AV delo), ter Eurimages Lab Award v Karlovih Varih. Letos je prejel nagrado Štigličev pogled za izjemno režijo, stanovsko nagrado na področju filmske in televizijske režije, ki jo podeljuje Društvo slovenskih režiserjev.

Družina predstavlja resničnostni film, ki zajema obdobje desetih let osrednjega lika in ni na sledi senzacijam, temveč občutjem. Prejemnik vesne na 20. jubilejnem Festivalu slovenskega filma za najboljši celovečerni film je nastal v produkciji Cvinger filma, Zavoda za kulturne dejavnosti.

Gre za prvo slovensko-avstrijsko koprodukcijo, ki sta jo finančno podprla Slovenski filmski center in Avstrijski filmski inštitut. Trenutno Rok Biček pripravlja celovečerni igrani film Črna mati zemla, po literarni predlogi hrvaškega pisatelja in jezikoslovca Kristiana Novaka. Gledališko uprizoritev si bo prav danes v izvedbi Zagrebškega gledališča mladih mogoče ogledati v sklopu 53. Festivala Borštnikovo srečanje.

Ponovni pogled na Modri žamet - Blue Velvet Revisited scenarista in režiserja Petra Braatza nam trideset let po nastanku Lynchevega Modrega žameta ponudi intimen vpogled v zakulisje snemanja te kultne mojstrovine. Impresionistični, poetični dokumentarec, ki ga je Braatz označil za "meditacijo o filmu", je kot potovanje, na katerem skupaj z režiserjem odkrivamo dolgo zakopani zaklad.

V Hollywood Reporter so zapisali: »Film je očarljiva, tiha, čutna izkušnja z nevsakdanjim ritmom in podobo, zaradi česar je film neodvisna umetnina, ki ne posnema svojega predmeta.«

Film je imel  svetovno premiero na  60. BFI – London Film Festival leta 2016, po tem pa so ga prikazali na približno petdesetih festivalih širom sveta.

Vsi filmi so nastali s finančno podporo Slovenskega filmskega centra.

Predstavitve slovenskega filma so letos že potekale v Sarajevu, Sombotelu, Pulju in Osijeku, minuli vikend v Budimpešti, v novembru in decembru pa sledijo še predstavitve v Minsku (Belorusija), Moskvi (Rusija), Berlinu (Nemčija) in Beogradu (Srbija).

Povezane novice