Premiera slovenskega filma Dober dan za delo v Kinodvoru

04. november 2019
Bosanski film slovenskega režiserja Martina Turka je po avtorjevih besedah »portret človeka, ki je predober za ta svet«.

Slovenski filmski center v skupni pobudi s Cankarjevim domom in mestnim kinom Kinodvor od jeseni 2017 prireja slavnostne premiere, namenjene promociji in večji dostopnosti slovenskega filma. V sklopu dogodkov Premiera slovenskega filma si bodo obiskovalci tokrat lahko ogledali film Dober dan za delo scenarista in režiserja Martina Turka. Premiera filma bo v sredo, 6. novembra ob 20.30 uri v Kinodvoru, v prisotnosti režiserja in filmske ekipe. Pred premiero bo na ogled še režiserjev kratki film Nedeljsko jutro, ki pripoveduje o dveh fantih, njunih očetih in psu ter njihovim nepričakovanim srečanjem v gozdu, ki jih bo za vedno zaznamovalo.

Dober dan za delo je na letošnjem 22. Festivalu slovenskega filma prejel vesno za posebne dosežke, svetovna premiera filma je bila na lanskem filmskem festivalu v Sarajevu. Bosanski film slovenskega režiserja Martina Turka je po avtorjevih besedah »portret človeka, ki je predober za ta svet«.

Armin, ki je že dolgo nezaposlen, se odpravi na razgovor za obetavno službo šolskega hišnika. Na poti naleti na prometno nesrečo, in ko končno prispe do šole, je delovno mesto že oddano. Da bi preskrbel sina in nosečo ženo, se zaposli kot varnostnik v klavnici. Kmalu pa ugotovi, da delavci kradejo. Odloči se, da bo naredil, kar je prav...

V filmu igrajo Aleksandar Seksan, Maja Zećo, Senad Alihodžić, Ermin Sijamija, Mladen Nelević, Muhamed Hadžović in Adijan Kulovac. 

Režiser je o filmu povedal: »Delo je glavna življenjska dejavnost. Je vir človekove identitete. Brez njega človek izgubi samospoštovanje, počuti se manjvrednega, nekoristnega, nepotrebnega, odvečnega sebi in svojim bližnjim. Armin potrebuje delo, da enostavno upraviči svoj obstoj ter svojo vlogo moža in očeta, vendar mu na poti do cilja stojijo ljudje, ki imajo delo, a ga ne spoštujejo in živijo po neki drugi, razvrednoteni lestvici moralnih načel. Tragičnost Arminovega lika vidim na eni strani v njegovi moralni drži, ki je pristna in ganljiva, na drugi strani pa ga prav ta na neki način ves čas ovira pri tem, da bi uresničil svoj cilj.«

Pri filmu sodelujejo tudi direktor fotografije Radislav Jovanov - Gonzo, montažer Jurij Moškon, za glasbo je poskrbel August Adrian Braatz, za zvok Igor Čamo, scenografinja in kostumografinja Emina Kujundžić in oblikovalka maske Lamija Hadžihasanović-Homarac. Producenti filma so turška javna televizija TRT ter Jovan Marjanović, Amra Bakšić – Čamo in Mirsad Purivatra iz sarajevske Obale Art Centra, slovenska koproducentka je Ida Weiss iz produkcijske hiše Bela Film ter Enes Erbay iz produkcijske hiše Tefferraut Film. Film je nastal s finančno podporo Slovenskega filmskega centra.

Martin Turk (rojen leta 1978 v Trstu) je leta 2004 diplomiral iz filmske in televizijske režije na AGRFT v Ljubljani. Leta 2003 je prejel univerzitetno Prešernovo nagrado za diplomski kratki igrani film Izlet (2003), ki je kasneje zaokrožil po festivalih in prejel več mednarodnih nagrad. Za debitantski kratki film Rezina življenja je leta 2006 na Festivalu slovenskega filma v Portorožu prejel vesno za najboljši kratki film, leta 2009 pa za televizijski film Soba 408 še nagrado filmskih kritikov za najboljši srednjemetražni film. Njegov kratki film Vsakdan ni vsak dan (2008) je bil izbran v sekcijo Štirinajst dni režiserjev filmskega festivala v Cannesu. Leta 2012 je posnel celovečerni igrani prvenec Nahrani me z besedami. Scenarij zanj je nastajal na pariški rezidenci canskega filmskega festivala, kamor ga je v prestižni izbor dvanajstih mladih filmskih režiserjev izmed več kot štiristo prijavljenih z vsega sveta imenovala žirija pod vodstvom direktorja festivala Gillesa Jacoba. Poleg filma Nahrani me z besedami je občinstvu poznan še po igrano-dokumentarnem filmu Doberdob – Roman upornika (2015) in kratkometražnem filmu Dobro unovčeno popoldne (2016) ter Nedeljsko jutro (2017). Njegov celovečerni igrani film Ne pozabi dihati (2019) je pred kratkim doživel svetovno premiero na rimskem filmskem festivalu, v paralelni in neodvisni festivalski sekciji »Alice Nella Citta«, posvečeni filmom za mlado občinstvo.

Povezane novice