70. Cannes – osrednji mednarodni filmski festival in slovenski filmi
Filmski festival v Cannesu praznuje častitljivih 70. let in kot vsako leto, tudi letos ne bo minil brez slovenskega filma in njegovih ustvarjalcev. Tako bo Slovenski filmski center na filmski tržnici (Market Screenings 2017) predstavil pet slovenskih celovečernih filmov. Prvi v nizu bo Ivan, režiserja Janeza Burgerja v produkciji Staragara, in sicer v petek, 19. maja, ob 14.00 uri v dvorani E. Gre za aktualno zgodbo o prebujanju prave osebnosti ženske v svetu, ukrojenem za moške. V soboto, 20. maja, ob 15.30 uri, v dvorani B sledi Vztrajanje, režiserja Miha Knifica, ki gledalcu pokaže filmski kolaž raznolikih intimnih življenjskih zgodb in želi pripovedovati o fenomenu človeka. Prav zato si liki v filmu ne delijo kraja ali časa dogajanja, ne vedo drug za drugega in nikoli ne bodo. Kar jih povezuje je njihova volja po preživetju takrat, ko je življenje najtežje. Z mozaikom usod nam režiser predstavi izkušnjo človeškega življenja v vsej globini čustvovanja, čutnega, spominskega in idejnega bogastva. Pod produkcijsko taktirko se je podpisal Nukleus film. Sledita dva filma producentske hiše Perfo - Družinica, režiserja Jana Cvitkoviča bo na sporedu v nedeljo, 21. maja, ob 14.00 uri, v dvorani E. Gre za družinsko zgodbo enaindvajsetega stoletja, ko starša z visoko izobrazbo izgubita službo in počasi izgubljata spoštovanje drug do drugega. Življenjske stiske ne zmoreta reševati in to breme vedno bolj prenašata na svoja otroka. V ponedeljek, 22. maja, ob 17.30 uri, se bo v dvorani B taistega producenta predstavil film režiserja Marka Naberšnika, Slovenija, Avstralija in jutri ves svet. Socialna drama s komičnimi elementi se dogaja danes v Mariboru. Nekateri težave rešujejo z delom, drugi pa s pomočjo nove religije: verovanjem v vsemogočnost kapitala. Problematika, ki zaobjema tako rekoč vsakogar, ki je vsaj malo časa preživel v mestu ob Dravi. V torek, 23. maja, ob 15.30 uri pa se bo v dvorani B predstavil film Rudar, režiserke Hanne A.W. Slak v produkciji Nukleus filma. Film je posnet po resnični zgodbi in govori o zasavskem rudarju, ki mu naročijo odpreti zazidan rov. Le ta pa za zidom najde mnogo več kot le zapuščen rudnik. Film skozi oči priseljenca odkriva temno plat slovenske zgodovine in išče v rudarjevi preprosti in topli človečnosti rešitev za kompleksne razkole med ljudmi. S predstavitvijo na najpomembnejšem filmskem sejmu se vseh pet filmov poteguje za najboljšo mednarodno festivalsko premiero.
Med 20 evropskimi producenti "na potezi" (Producer On The Move 2017) se letos predstavlja producentka Petra Vidmar, ki je del filmske ekipe producentske hiše Gustav Film že od njene ustanovitve leta 2000. Njen producentski opus obsega filme Pojdi z mano, režiser Igor Šterk (Slovenija, Hrvaška, 2016), Mama, režiser Vlado Škafar (Slovenija, Italija, 2016), Zenit, režiser Dalibor Matanić (orig. Zvizdan), (Hrvaška, Slovenija, Srbija, 2015) in 9:06, režiser Igor Šterk (Slovenija, Nemčija, 2009). Vidmarjeva trenutno razvija nov celovečerni projekt z Matevžem Luzarjem, scenaristom in režiserjem, ki je mednarodno nase opozoril že v letu 2012 s prvencem Srečen za umret, s tem projektom, ki nosi naslov Orkester se bo tudi predstavila v Cannesu.
Program Short Film Corner v Cannesu poteka vse od leta 2004 in je zlasti namenjen druženju režiserjev in producentov s vsega sveta ter načrtovanju skupnih poslovnih poti v prihodnosti. V večini gre za še nevidene filme, mestoma pa so prikazani tudi filmi iz ostalih sekcij. Letos se bo predstavilo pet kratkometražnih filmov, ki jih je podprl Slovenski filmski center. Kratki film V modrino je bil na letošnjem Berlinalu predstavljen v tekmovalnem programu za otroke in mladino in je nastal v hrvaško-slovenski koprodukciji. Režiserka filma je hrvaška režiserka Antoneta Alamat Kusijanović. Niko, v režiji Andreja Košaka govori o mladem fantu, ki je pravkar prišel iz prevzgojnega doma. Njegov učitelj Dimitrij pa ima pomisleke o njegovi prihodnosti. Na programu bo sodeloval tudi Kolja Saksida, in sicer z animiranim filmom Koyaa – Razigrani avtomobilček. Gre za mladostniško komedijo, ko se Koyaa, osrednji lik, na deževen dan odloči, da bo pospravil svojo sobo. Ko Koyaa konča s pospravljanjem, se ponosno razgleda naokoli, ob tem pa ponesreči stopi na leseni avtomobilček in stoječ na njem kmalu neobvladljivo kroži sem ter tja po sobi kot drsalec. Razigrani avtomobilček z vsemi mogočimi vragolijami nagaja Koyii in nikakor ne želi nazaj na mesto, kamor sodi. Koyaa reši problem s pomočjo kreativne ideje in v hiši zopet zavlada red. Film Strah režiserja Dejana Baboska apelira in ozavešča družbo in z aktualno zgodbo poudarja nevarnosti rasizma, fašizma in ksenofobije. Prikazuje zgodbo najstnika, ki podleže populistični propagandi ekstremne desnice, za kar plača zelo visoko ceno. Do spoznanja pride, ko je za rešitev že zdavnaj prepozno, posledice svojih dejanj pa bo občutil celo življenje. V sekciji Short Film Corner se bo predstavil tudi študentski film Jogi in škatla, Akademije za gledališče, radio, film in televizijo. Diplomski film Arona Horvatha je že bil viden na minulem Festivalu slovenskega filma, ki bi ga na kratko lahko opisali kot huda glasba, dva modela in ena škatla.
V letu 2017 se bo slovenska kinematografija v mednarodni vasi že osmič predstavila v paviljonu jugovzhodno evropske kinematografije (South-East European Pavilion), kjer se pod skupno streho predstavljajo filmske ustanove in filmski ustvarjalci iz Bolgarije, Bosne in Hercegovine, Cipra, Črne Gore, Hrvaške, Makedonije, Srbije in Slovenije. Slovenski del paviljona bo stična točka za slovenske filmske ustvarjalce, ki bodo v Cannesu predstavljali svoje že dokončane projekte, iskali partnerje za projekte v razvoju ter vzpostavljali vsakršne poslovne stike na področju filma.
Prav poseben dogodek pa se bo zgodil v ponedeljek, 22. maja, ob 11. uri, ko bo Slovenski filmski center v sodelovanju s Slovensko turistično organizacijo in Ministrstvom za kulturo na največji evropski filmski tržnici v Cannesu, svetovni filmski javnosti predstavil ukrep denarnih povračil.