Nočno življenje v Motovunu in Sarajevu

21. julij 2016
Kozoletov film Nočno življenje in Maksimovićeva Nika nadaljujeta pohod po regionalnih festivalih.

Iz Kralovih Varov se Nočno življenje, za najboljšo režijo nagrajeni celovečerec Damjana Kozoleta v produkciji Vertigo, zdaj seli na nove festivale. Najprej si ga bo ogledalo občinstvo 19. filmskega festivala v Motovunu, ki se začenja naslednji torek, 26. julija. Tam se bo med širokim naborom filmov z vsega sveta potegoval za glavno festivalsko nagrado motovunski propeler. Festivalska spletna stran pa je tudi že slavnostno najavila, da bo film v Motovun pospremil tudi režiser Damjan Kozole.

V sekciji mladinskih filmov bo prikazan še en slovenski film in sicer mladinska drama Nika v režiji Slobodana Maksimovića in produkciji Nora production group, ki je premiero doživela na filmskem festivalu v Zlinu.

Do 30. julija bo na priljubljenem istrskem filmskem prizorišču, ki se v treh posebnih sekcijah posveča sodobnim italijanskim mojstrovinam, mogoče videti številne filme, ki navdušujejo z inovativnostjo, idejo in izpovedno močjo svojih zgodb. Nagrado maverick bodo podelili pionirju jugoslovanskega črnega vala Želimirju Žilniku za opus, s katerim širi meje filmskega izraza.

Kozole z dvema filmoma tudi v Sarajevu

Iz osupljivega srednjeveškega mesteca v Istri bo film Nočno življenje odpotoval še v Sarajevo, kjer bo od 12. do 20. avgusta potekala 22. edicija Sarajevskega filmskega festivala. Tam so Kozoletov film, ki je že imel svetovno premiero in se tako ne more uvrstiti v tekmovalni program, umestili v izbor najboljših filmov iz regije v sekciji V fokusu. Program sestavljajo filmi s pomembnimi tematikami, ki pretresajo evropsko družbo.

Zato pa se bo za nagrado srce Sarajeva potegoval drugi Kozoletov film Borders (Meje) in sicer med 21. filmi v kategoriji dokumentarnih filmov, ki se lotevajo tem osebne in nacionalne identitete, migracij, socialne pravičnosti, družinskih skrivnosti, političnih misterijev in ekonomske krize.

O svoji desetminutni dokumentarni observaciji sodobnega eksodosa je Damjan Kozole v intervjuju za Sobotno prilogo povedal: »Če je Nočno življenje z vsemi fazami nastajalo skoraj pet let, je ta film nastal dobesedno v enem dnevu. Dobil sem idejo, poklical snemalca Matjaža Mraka in naslednje jutro sva šla do južne meje. Postavila sva kamero in čakala sedem ur. Potem se je vse zgodilo samo od sebe, kot srhljiv rimejk Lumierovega filma Prihod vlaka na postajo. (…) Kaj lahko še poveš o tako pretresljivih prizorih, kot so bili oktobra, ko so se prve kolone začele valiti skozi Slovenijo? Vsaka režijska manipulacija se mi je zdela banalna, celo manipulativna, spet sva pri vprašanju etike in režije. Zato sem se odločil za film brez režije in brez montaže. To je desetminutni film o trpljenju in potrpljenju.«

Sarajevski filmski festival je včeraj že napovedal naslove filmov v tekmovalnem programu. Za nagrade bo tekmovalo osem regionalnih celovečercev: avstrijsko-južnokorejsko-argentinska koprodukcija A decent woman režiserja Lukasa Valente Rinnerja, turški film The field v režiji Cemila Ağacıklıoğluja, romunsko-nemška koprodukcija Scarred Hearts režiserja Raduja Jude ter kar pet prvencev: Igla ispod praga črnogorskega režiserja Ivana Marinovića, turško-francosko-romunski Album v režiji Mehmeta Cana Mertogluja, film Dogs Bogdana Mirice v koprodukciji Romunije, Francije, Bolgarije in Katarja, Godless režiserke Ralitze Petrove, v produkciji Bolgarije, Francije in Danske ter srbsko-nizozemsko-grška koprodukcija Vlažnost Nikole Ljuce.

Kot vsako leto pa regionalna javnost že nestrpno čaka na objavo imen svetovnih filmskih zvezd, ki bodo tokrat obiskala Sarajevski filmski festival.

Povezane novice