Na odprtju programa »Cannes Directors’ Fortnight« igrani kratki film »The Right One« Urške Djukić

16. maj 2019
Posesivna mama, ljubeč sin, nova zaročenka na obisku in nema priča... Štirje igralci, ena pita; je zgodba, ki jo pripoveduje film posnet v enem kadru.

Včeraj se je na odprtju programa »Cannes Directors’ Fortnight 2019« prestižnega festivala v Cannesu predstavila slovenska avtorica in režiserka Urška Djukić, s kratkim igranim filmom »The Right One«, pri katerem sta sodelovala tudi slovenska igralka Doroteja Nadrah in direktor fotografije Lev Predan Kowarski. Film je so-režiral Gabriel Tzafka, predstavnik Danske in Grčije, poleg Nadrahove pa v filmu igrata še Mirjana Karanović in Muhamed Hadžović.

Posesivna mama, ljubeč sin, nova zaročenka na obisku in nema priča... Štirje igralci, ena pita;  je zgodba, ki jo pripoveduje film posnet v enem kadru.

Djukićeva je po premieri dejala: »Film »The Right One« govori o srečanju konzervativnega z liberalnim. Klasična balkanska mama, ki ve kaj je dobro za druge, spozna sinovo novo izbranko, a ta ne dosega njenih meril. S so-režiserjem sva film zasnovala v enem kadru, kader sekvenci dolgi 14 minut, kjer se vse skupaj zgodi. To je bila precej tvegana odločitev, saj je to pomenilo, da sva morala ritem in tempo filma koncipirati že vnaprej. Zato je bilo veliko več dela v predpripravah, da smo zelo natančno določili mizansceno, akcije in dialoge. Vsa čarovnija se je morala zgoditi v enem samem kadru dolgem 14 minut. Igralci in ekipa, vse je moralo biti popolno in hkrati se je morala v kadru zgoditi potrebna atmosfera. Vse to nam je v dvaindvajsetih ponovitvah uspelo samo enkrat. Naš trud je bil poplačan in takrat sem bila res zelo vesela. Tudi koncept celotnega projekta »The Factory« je predstavljal velik izziv, saj je 10 režiserjev snemalo svojih 5 filmov v tandemu. Delo s so-režiserjem je bila precej razburljiva izkušnja. V tem procesu so-ustvarjanja sem se naučila ogromno o mehanizmih, s katerimi ustvarjamo avtorji, o nadzoru in o zaupanju. Premiera filma v Cannesu pa je bila vrhunec vsega tega! Gledalci so zadovoljni, in to je res super občutek. Hkrati pa so nam ustvarjalci »The Factory« omogočili, da imamo v Cannesu na marketu tudi »pitching« za svoj prvi celovečerni film, kar je nora popotnica za moj prvenec.«

Pet kratkih filmov je nastalo v sklopu projekta »Southeast European Factory« po konceptu »La Factory«, ki ga podpisuje Dominique Welinski in »Directors’ Fortnight«. Pri projektu je v parih sodelovalo pet mednarodnih in pet režiserjev iz regije, vključujoč Slovenijo, Bosno in Hercegovino, Severno Makedonijo, Črno goro in Srbijo. Filmi so nastali s podporo Slovenskega filmskega centra, Filmskega centra Srbije, Makedonske agencije za film, Filmskega centra Črne gore, Ministrstva za kulturo in šport kantona Sarajevo v sodelovanju z Akademijo scenskih umetnosti v Sarajevu. Producent je Sarajevski filmski festival (Obala Art Centra) v sodelovanju s Quinsaine in DW.

Ponovitev projekcije »The Factory« filmov bo v nedeljo, 19. maja v dvorani Cinéma Alexandre III, ob 11.30 uri.

Vseh deset mladih avtorjev bo imelo priložnost predstaviti svoje prvence tudi filmski industriji Cannskega filmskega festivala na tamkajšnjega marketu: Marche du film. Cilj projekta Factory je promocija novih talentov na mednarodni sceni ter omogočanje vzajemnega ustvarjanja mladih filmskih lokalnih in mednarodnih avtorjev.

»First Film First«, intenzivni program za razvoj prvencev avtorjev iz jugozahodne Evrope je letos izmed devetinosemdesetih prijavljenih projektov izbral osem projektov, ki bodo dobili podporo za razvoj prvih celovečernih igranih filmov. Med njimi so izbrali tudi prvenec Urške Djukić z delovnim naslovom Sram.

Avtorica Urška Djukić je bila rojena leta 1986 v Ljubljani. Na Univerzi v Novi Gorici je študirala medijske umetnosti in zaključila z magisterijem iz filma. V letu 2016 je posnela kratki igrano-animirani film »Dober tek, življenje!« ter zanj prejela nagrado vesna za najboljši kratki film na 19. Festivalu slovenskega filma.

Režiserka s prepletanjem različnih form - animacije, fikcije ter različnih oblik eksperimentalnih tehnik ustvarja hibridne vizualne pripovedi in je posebej usmerjena v raziskovanje sodobne ženskosti.

Več o avtorici lahko preberete na njeni spletni strani.

Napovednik The Factory: petih kratkih filmov predvajanih v Cannesu se nahaja na tej povezavi.

Povezane novice