Marko Mandić v novi filmski vlogi na Berlinalu
Naslov filma je »O Beautiful night« in je celovečerni prvenec režiserja Xaverja Böhma. Film je nastal v produkcijski hiši Komplizen Film, kjer sta nastala tudi dva izmed najboljših nemških filmov zadnjih let: Toni Erdmann (2016) režiserke Maren Ade in Western (2017) režiserke Valeske Grisebach. Maren Ade je tokrat podpisana kot ena izmed treh producentov.
V glavni vlogi Jurija nastopa avstrijski igralec čilskih korenin Noah Saavedra, ki kljub mladosti živi v neprestanem strahu pred smrtjo. Nočni napadi panike so zanj rutina, dokler ne sreča temačne osebe, ki trdi, da je Smrt. V vlogi Smrti nastopa Marko Mandić. Tako se začenja bizarno faustovsko popotovanje skozi noč, na katerem Juri sreča Nino (v podobi igralke Vanesse Loibl) in se vanjo zaljubi. Vendar mora pred zoro eden od njih umreti.
Marko Mandić je o svoji nevsakdanji vlogi povedal: »V filmu sem Smrt (Der Tod), tip, ki poskuša ozdraviti glavnega junaka Jurija njegovega paničnega strahu pred koncem. Sooči ga z dejstvom, da je prišel ponj in da ima veliko srečo, ker se bosta lahko to zadnjo noč pred vstopom v smrtno večnost še neskončno zabavala. Na avdicijo na Dunaj sem prišel z dežnikom v roki. Nekje sem prebral, da bo zelo deževalo, izkazalo pa se je, da je bil to en zelo sončen avgustovski dan. Ta dežnik, pa čeprav ga nisem imel v filmu, je najbrž tisto, kar ponazarja bistvo vloge. Tip, ki ga igram, je pripravljen na najslabše in ga prav zaradi nekega skrivnega aduta, ki naj bi ga imel v roki, ni strah ali pa se vsaj dela, da ga ni.«
O svojem sodelovanju z režiserjem in ekipo pa je povedal:
»Ko sem dobil v roke scenarij in izvedel, kdo ga bo režiral, sem si na internetu ogledal dostopne materiale Xaverja Böhma, poznanega tudi z umetniškim imenom Xaver Xylophon, in vsebina ter estetika sta me takoj prepričali. Po srečanju na Dunaju pa sem si sploh želel, da bi testiranje uspešno prestal in postal del ekipe. Na predpripravah smo imeli možnost odkleniti ključne prizore, na samem snemanju pa nas je vodil v različne interpretacije, včasih popolnoma nasprotne, da smo lahko preigrali veliko možnih razpletov enega samega prizora. Od ostrih, zabavnih, tragičnih, izsiljevalskih, čustvenih, hladnih ... podkrepljenimi z različnimi podtoni in motivacijami. Navdušilo pa me je tudi sodelovanje z glavnima soigralcema Noahom Saavedro in Vanesso Loibl ter s celotno filmsko ekipo.«
Premiera filma bo na sporedu v torek, 12. februarja ob 20:00 uri, v kinu International. Marko Mandić se bo udeležil premiere, pa tudi ponovitve filma, ki bo naslednjega dne.
Leta 2013 je Marko Mandić zablestel v kar dveh filmih Berlinala. V tekmovalnem programu je nastopil kot glavni moški junak - Carl Böhmer v filmu Gold (Zlato) nemškega režiserja Thomasa Arslana, ki je glavno filmsko vlogo namenil nemški zvezdnici Nini Hoss. Drugi Mandićev berlinski film iz tistega leta pa je bil Lose your Head (Izgubiti razum) režiserjev Stefana Westerwella in Patricka Schuckmanna, v katerem je nastopil v vlogi Victorja. Ta film je bil prikazan v uradnem programu Panorama. Oba filma sta bila istega leta prikazana tudi na 24. Ljubljanskem filmskem festivalu. Takrat je v intervjuju za časnik Delo, na vprašanje ali mu je pri filmskih vlogah v tujini prav prišla Starsbergova metoda, ki jo je spoznal med študijem v New Yorku, dejal: »Ta in vse ostale metode. Morda je Strasbergova metoda celo bolj uporabna pri filmu kot v gledališču. Čeprav sam igralskega dela v teh dveh medijih ne ločujem. K razumevanju vloge vedno poskušam pristopiti s celim telesom in z vsem svojim bitjem. Če je lahko v teatru kdaj v ospredju le mentalna koda vloge, film zahteva celosten pristop. V ospredju je vizualno, telo. Če telo laže, laže tudi misel.«
Marko Mandić je bil leta 2007 nominiran za filmsko vzhajajočo zvezdo v programu »Shooting Stars«, ki ga vsako leto na Berlinalu predstavlja evropsko združenje European Film Promotion (EFP), katerega član je tudi Slovenski filmski center.
O svoji nominaciji je Marko Mandić povedal:
»Vedno sem bil in bom hvaležen Slovenskemu filmskemu centru, predvsem pa tistim, ki so me predlagali in potrdili kot slovenskega kandidata za Shooting Star 2007, saj mi je prav ta dogodek odprl vrata v nemško kinematografijo. Poleg vseh drugih sreč sem imel tudi to, da smo takrat kandidati iz vseh držav članic EFP bili na Berlinalu, zdaj je zadeva veliko bolj zakomplicirana, saj med nominiranci izberejo samo deset mladih perspektivnežev, ki se imajo potem priložnost srečati s »kasting« direktoricami, direktorjev je bolj malo, in predstavniki igralskih agencij. Predstavitev in vtis, ki ga pustiš za sabo, botrujeta morebitnemu kasnejšemu klicu na avdicijo. Imel sem srečo, da si je režiser Dominik Graf za nadaljevanko »Im Angesicht Des Verbrechens« (Pred obličjem zločina) zaželel nepoznane slovanske obraze, »kasting« direktorica An Dorthe Braker pa nas je nekaj takšnih srečala na Berlinalu v okviru programa Shooting Stars. In tako je to naključje rojevalo še nekatera poznejša. Korak za korakom.«
Za njim sta bila med deset vzhajajočih zvezd izbrana še Jure Henigman leta 2013 in Maruša Majer leta 2017, ki je letošnja dobitnica nagrade Prešernovega sklada.