Slovenski kratki film v fokusu na Sardiniji

05. december 2018
Po predstavitvah slovenskih celovečernih filmov v Minsku, Moskvi in Berlinu v novembru, se mesec december začenja s pregledom slovenskih kratkih filmov na 14. Festivalu mediteranskega kratkega filma v Sant Antiocu na Sardiniji. Slovenija je letošnja država v fokusu in obiskovalci festivala, ki poteka od 4. do 9. decembra, si bodo jutri, 6. decembra ogledali 11 slovenskih filmov, ki so nastali v obdobju 2004 - 2018.

V izboru so zajeti igrani, animirani in dva dokumentarna filma. Najstarejši film je Srce je kos mesa (2004) režiserja Jana Cvitkoviča, ki je svetovno premiero doživel na beneškem filmskem festivalu.

Vsak dan ni vsakdan (2008) režiserja Martina Turka je svetovno premiero doživel na festivalu v Cannesu. Vučko (2008) je študentski film režiserja Matevža Luzarja, ki se je uvrstil med nominirance za študentskega oskarja. Ob filmu iz Akademije za gledališče, radio, film in televizijo iz Ljubljane, je bil izbran tudi film iz Akademije za umetnost Univerze v Novi Gorici: Mulci: Abortus (2014) režiserke Urške Djukić.

Igrane filme iz tega obdobja zastopajo še komični Oči, a lahko jaz šofiram? (2012) režiserja Miha Hočevarja in Selitev (2016) režiserja Žiga Virca, ki je mednarodno premiero doživel na festivalu v Torontu. Slovensko filmsko animacijo zastopata dva filma Dušana Kastelica: Čikorja 'en kafe (2009) in Celica (2017). Oba filma sta doživela velik uspeh na festivalih, Celica pa ravno v zadnjih mesecih pobira nagrade na najpomembnejših festivalih animiranega filma. Veliko festivalov in nagrad pa je doživel tudi tretji animirani film iz izbora, to je Boles (2013) režiserke Špele Čadež.

Dokumentarno plat kratkega filma pa predstavljata novejša filma: študentski film Zamejen (2017) režiserja Lea Černica iz ljubljanske AGRFT in najnovejši Fundamenti (2018) režiserja Petra Cerovška, ki je bil premierno predvajan na zadnjem filmskem festivalu v Sarajevu. Oba avtorja bosta tudi gosta festivala.

Fokus na slovenski film celovito prikaže različne žanre slovenskega kratkega filma, v njem pa so tudi zastopani različni produkcijski profili: profesionalni kratki film, ki nastaja v produkciji neodvisnih producentov s podporo Slovenskega filmskega centra ali pa tudi zgolj s podporo nacionalne televizije,

kot v primeru filmov Vsak dan ni vsakdan in Selitev, ter produkcija filmskih akademij, ki ravno tako večinoma nastaja s podporo Slovenskega filmskega centra.

»Glavno vodilo festivala je promocija režiserjev in kratkega filma kot kinematografske forme. Glavna nagrada festivala je, da v Sant'Antioco prihajajo zvezde: najbolj izstopajoči režiserji mediteranskih držav se znajdejo tu,« je na tiskovni konferenci sardinijskega festivala izjavil umetniški direktor in režiser bosanskega porekla Ado Hasanović.

Filmske retrospektive v letu 2018 pa bo naslednji teden zaključila sedaj že tradicionalna predstavitev Dnevov slovenskega filma v Beogradu.

Povezane novice