Kandidat za tujejezičnega oskarja je Rudar

19. september 2017
Strokovna žirija se je po ogledu prijavljenega filma soglasno odločila, da za slovenskega predstavnika, ki se bo potegoval za kandidaturo za tujejezičnega oskarja 2018, predlaga film Rudar, režiserke Hanne A. W. Slak.

Društvo slovenskih režiserjev je junija 2017 skladno s pravili Academy of Motion Picture Arts and Sciences (AMPAS) pozvalo strokovna društva s področja produktivne kinematografije, naj predlagajo svojega predstavnika za osemčlansko strokovno žirijo.

Sestava letošnje žirije je bila: Boštjan Virc, producent in scenarist; Jure Teržan, kolorist; Matija Šturm, producent; Marina Gumzi, producentka; Jurij Gruden, režiser in scenarist; Nataša Rogelj, scenografinja; Miha Tozon, direktor fotografije; Matevž Jerman, publicist, kritik in urednik.

Do izteka roka (31. avgusta 2017) so producenti prijavili en film, ki je ustrezal propozicijam za prijavo za kandidaturo, in sicer film RUDAR v režiji Hanne A. W. Slak in v produkciji Nukleus film d.o.o.

Strokovna žirija se je po ogledu prijavljenega filma soglasno odločila, da za slovenskega predstavnika, ki se bo potegoval za kandidaturo za tujejezičnega oskarja 2018, predlaga film RUDAR.

Utemeljitev:

Film Hanne Slak, navdihnjen z resničnimi dogodki zasavskega rudarja Mehmedalije Alića in z njegovo avtobiografijo Nihče, pripoveduje pretresljivo zgodbo o rudarju, ki se bori za dostojen pokop žrtev povojnih pobojev.

V filmu se rudar Alija zoperstavi zunanjemu svetu. Da bi ohranil lastno človečnost, vztraja, da je treba žrtve identificirati in pokopati. Istočasno se sooča z lastnimi spomini, s tragedijo svojih bližnjih. Zgodba se tako v realni osebi dotakne dveh bolečih tem našega prostora.

Film odlikujejo odličen ritem, spretna dramaturgija, podprta z učinkovitostjo in razumljivostjo dialogov, občutena montaža in natančna ter učinkovita zvočna podoba. Sam filmski izraz prinaša jasnost z realističnim pristopom, ki film zaznamuje in s spretnim prepletom različnih ravni protagonistovega osebnega doživljanja gledalca ne pusti ravnodušnega.

Scenografija je nepretenciozna, zelo korektna.

Glavni in stranski liki so izrisani jasno in se gledalec vanje z lahkoto vživi. Izvrstna, večplastna igra glavnega junaka Leona Lučeva, ki nas vodi globoko skozi Alijeva prepričanja in spoznanja, naredi lik Alije izjemno prepričljiv. Nemirni Alija, ki ga ne prenese noben sistem, Alija, ki je pogumen in pripravljen iti do konca, tudi za ceno svojega življenja. Alijeva zgodba je lahko zgodba vsakega od nas. Igra Alijeve žene, ki jo odigra Marina Redžepović, gledalca pritegne in prepriča brez velikih besed. Oba ustvarjata svet, s katerim se gledalec hitro poistoveti in vanj čustveno vživi, zaradi česar je filmski projekt umetniško prepričljiv – kar navsezadnje dokazujejo tri vesne na Festivalu slovenskega filma: za najboljšo režijo, za najboljšo montažo in za najboljšo glavno moško vlogo.

Strokovna žirija je tako za slovenskega predstavnika, ki se bo potegoval za tujejezičnega oskarja soglasno izbrala film Rudar v režiji Hanne A. W. Slak in v produkciji Nukleus film d.o.o.

Povezane novice