Slovenski filmi v Cannesu

06. maj 2016
Čez pet dni se bo začel najprestižnejši mednarodni filmski festival na svetu, že 69. Cannski filmski festival, na katerem se bo s svojimi filmi predstavila tudi slovenska kinematografija.

Naši stari v Cannesu

Slovenski film je bil prvič v zgodovini festivala uvrščen v uradni festivalski program Cannes Classics. Po skorajda šestdesetih letih se v Cannes vrača restavrirana klasika Franceta Štiglica Dolina miru, ki je v Cannesu za zlato palmo tekmovala leta 1957. Tedaj je glavni igralec John Kitzmiller kot prvi temnopolti igralec na tem festivalu prejel nagrado za najboljšo moško vlogo.

Devetdeset minutno restavrirano verzijo slovenskega kultnega filma bodo 18. maja ob 21. uri predvajali v dvorani Buñuel. Dolino miru bosta v Cannesu spremljala oba glavna, tedaj otroška igralca Tugo Štiglic in Eveline Wohlfeiler. Tudi zanju bo to posebno potovanje, saj se od snemanja filma pred šestdesetimi leti nista več srečala!

Zgodba govori o dveh vojnih sirotah, ki sta med bombardiranjem mesta izgubila starše - desetletnemu Marku (Tugo Štiglic) in nekaj let mlajši nemški deklici Lotti (Eveline Wohlfeiler), ki iz sirotišnice v okupiranem mestu zbežita v gozd, da bi našla dolino miru, o kateri je Lotti pripovedovala babica. Marko je prepričan, da gre za dolino, v kateri je imel njegov stric hišo in mlin. Preden uspeta zbežati obveščevalna služba Marku izroči pomembno sporočilo o nemški ofenzivi, ki naj bi ga prenesel partizanom. Med svojo pustolovščino v gozdu otroka naletita na ameriškega narednika Jima, ki se je rešil iz sestreljenega letala. Skupaj najdejo stričevo hišo in dolino miru, a tam jih prestrežejo Nemci in ubijejo ameriškega vojaka, medtem ko Lotti in Marko sama odtavata v gozd, da bi našla pravo dolino miru - svet brez sovraštva in vojn.

Naši novi v Cannesu

Na filmski tržnici v Cannesu bo Slovenski filmski center predstavljal štiri nove slovenske filme.Vse projekcije bodo v glavni festivalski palači. Prva projekcija bo 14. maja ob 11.30 uri v dvorani D, kjer bo prikazan novi film Damjana Kozoleta Nočno življenje v produkciji Vertiga. Zgodba se začne na neko noč, ko ob ljubljanski vpadnici najdejo umirajočega odvetnika. Nihče ne ve, kaj se je zgodilo. Medtem, ko se v Kliničnem centru borijo za njegovo življenje, se njegova žena Lea bori za njegovo dostojanstvo pred medijskim linčem. Film, v katerem glavne vloge igrajo Pia Zemljič, Jernej Šugman, Marko Mandić in Jana Zupančič se skozi evociranje velike slovenske afere z bulmastifi sprašuje o človeškem dostojanstvu v družbi, v kateri se številni dogodki nikoli ne razjasnijo.

Naslednji dan, 15. maja, bo ob 14. uri v dvorani E prikazan mladinski triler Igorja Šterka v produkciji A. A. C. Production z naslovom Pojdi z mano. Zgodba sledi štirim trinajstletnikom, ki se v iskanju najboljše fotografije za šolsko tekmovanje podajo v oddaljeno hribovje, kjer pa se tekmovanje za nagrado spremeni v boj za preživetje. Topel, a napet in mestoma srhljiv film se osredotoča na to, kaj se zgodi v današnjem svetu, ko tehnologija zataji in pridejo na plan "primarni" človeški nagoni.

16. maja ob 13.30 uri bo v dvorani B projekcija filma Komedija solz, filmski prvenec v režiji priznanega zamejskega pisatelja Marka Sosiča v produkciji Arsmedie. V filmu Ivo Barišič igra zagrenjenega ostarelega Alberta na invalidskem vozičku, ki živi sam v velikem stanovanju in se utaplja v samoti drobcev svojega obsesivnega spomina na nerazrešene odnose z družino, od katere se je že pred leti oddaljil. Njegov stik z realnostjo poleg spremljanja okolice skozi okno, predstavlja le Ida (Marjuta Slamič), izobražena ženska srednjih let, ki ga obišče dvakrat na teden, da mu pospravi, skuha in ga umije. Ida prenaša njegovo grobo in žaljivo obnašanje dostojanstveno in mirno, toda Albertova hudobija nekega dne preseže vse meje.

S predstavitvijo na najpomembnejšem filmskem sejmu se vsi trije filmi potegujejo za najboljšo mednarodno festivalsko premiero.

Ta cilj pa je film Žige Virca Houston, imamo problem! v produkciji Studia Virc v aprilu že dosegel na Festivalu v Tribeci, v Cannesu bo na sporedu 17. maja ob 15.30 uri v dvorani D. Dokumentarna fikcija se poigrava z dejstvi in mitom o jugoslovanskem vesoljskem programu, ki naj bi ga predsednik Tito v nedokončani stopnji razvoja prodal Združenim državam Amerike in tako "rešil" Kennedyjev ugled v tekmi za vesolje. Film Houston, imamo problem! je svež prispevek k razmišljanju in razpravam o teorijah zarote, s projekcijo v Cannesu bo iskal možnosti za distribucijo v čim več državah.

Naši kratki v Cannesu

V programu Short Film Corner se bodo predstavljale tudi tri kratkometražne koprodukcije, brez podpore Slovenskega filmskega centra. Med 2420 kratkimi filmi iz 105 držav bodo na ogled film Dobro unovčeno popoldne v režiji Martina Turka in produkciji Bela film o brezposelnem očetu in sedemletnem sinu, ki skupaj preživljata brezskrbno popoldne. Ko najdeta polno denarnico, oče sina poduči, kako naj ravna pravilno. Hrvaško – slovenski film Poslednja izvršba Marka Šantića (Jaka produkcija) pripoveduje o mladem policistu Petru, ki se upre represivnemu sistemu, ki mu služi in se postavi na stran starega zakonskega para, ki mu grozi izvršba. Woodland Concertina v režiji Zefreya Throwella in Ivana Meska pa je dokumentarec, ki prikazuje posledice postavljanja bodeče žice na slovenski meji za ljudi in živali. Nastal v hrvaško–slovenski produkciji in z ameriškim avtorjem.

Naši ustvarjalci v Cannesu

V programu Producers on the move, ki vsako leto na predlog organizacije European Film Promotion predstavlja obetavne evropske producente, pa se bo letos v Cannesu predstavil Boštjan Ikovic. Po študiju ekonomije v Sloveniji in Avstriji se je zaposlil pri produkcijski hiši Arsmedia in sodeloval pri produkciji filmov Šanghaj Marka Naberšnika, Čefurji raus! Gorana Vojnovića in Družinskem filmu Olma Omerzuja. Trenutno kot producent razvija nov projekt Gorana Vojnovića Nekoč so bili ljudje, ki nastaja v koprodukciji med Slovenijo in Italijo. Pobudo Producers on the Move združenje European Film Promotion izvaja s podporo podprograma MEDIA Ustvarjalne Evrope, v Cannesu pa letos poteka pestro obeleževanje 25. obletnice obstoja MEDIE kot pomembnega evropskega mehanizma za spodbujanje avdiovizualnega sektorja.

V Cannesu pa imamo še eno slovensko predstavnico, oblikovalko maske Mojco Gorogranc Petruševska, ki je svoj kreativni prispevek pridala k filmu Sierranevada, romunskega režiserja Christija Puja v tekmovalnem programu za zlato palmo. Mojca Gorogranc je že lansko leto sodelovala pri koprodukcijskemu filmu Zenit, hrvaškega režiserja Daliborja Matanića, ki je v Cannesu prejel nagrado žirije sekcije poseben pogled. Pred tem je ustvarjala masko v obeh koprodukcijskih filmih makedonske režiserke Teone Mitevske (Sem iz Titovega Velesa, 2007, Ženska, ki si je otrla solze, 2012), ki sta bila uvrščena v berlinsko panoramo. V zadnjih petih letih je sodelovala pri vrsti slovenskih celovečernih filmov: Kruha in iger, Srečen za umret, Nahrani me z besedami, Gremo mi po svoje 2, Inferno ...

V letu 2016 se bo slovenska kinematografija v mednarodni vasi sedmič predstavila v paviljonu jugovzhodno evropske kinematografije (South-East European Pavilion), kjer se pod skupno streho predstavljajo filmske ustanove in filmski ustvarjalci iz Bolgarije, Bosne in Hercegovine, Cipra, Črne Gore, Hrvaške, Makedonije, Srbije in Slovenije. Slovenski del paviljona bo stična točka za slovenske filmske ustvarjalce, ki bodo v Cannesu predstavljali svoje že dokončane projekte, iskali partnerje za projekte v razvoju ter vzpostavljali vsakršne poslovne stike na področju filma. V soboto, 14. maja ob 17. uri se bo v paviljonu predstavil Grossmanov festival filma in vina, ki julija 2016 predstavlja že svojo 12. izvedbo festivala. Ob festivalski ekipi iz Ljutomera pa se bo v paviljonu predstavila tudi evropska federacija fantastičnih filmskih festivalov, katere član je tudi naš festival.

Povezane novice