Povečanje sredstev za film bo v letu 2023 omogočilo snemanje največjega števila slovenskih celovečernih igranih filmov; lani najvišja gledanost domačega filma v samostojni Sloveniji; na pohodu nova generacija režiserk

26. januar 2023
Novinarska konferenca SFC - Naši filmi doma

V letu 2023 bo padla prva klapa 11 igranih celovečernih filmov: Tartinijev ključ (r. Vinci Vogue Anžlovar, produkcijska hiša: Blade produkcija), Čao bela (r. Jani Sever, produkcijska hiša: Sever & Sever ), prvenec Little Trouble Girls (r. Urška Djukić, produkcijska hiša: SPOK Films), prvenec Fantasy (r. Katarina Rešek – Kukla, produkcijska hiša: December), prvenec Noben glas (r. Ester Ivakič, produkcijska hiša: Temporama), Blok 5 (r. Klemen Dvornik, produkcijska hiša: A Atalanta), Vse, kar je narobe s tabo (r. Urša Menart, produkcijska hiša: Vertigo), prvenec To je rop! (r. Gregor Andolšek, produkcijska hiša: Temporama), Izgubljeni sin (r. Darko Štante, produkcijska hiša: Staragara), NK Svoboda (r. Boris Petkovič, produkcijska hiša: Iridium film), Sadni film (r. Gregor Božič, produkcijska hiša: Nosorogi).

Na razpisih za leto 2022 je Slovenski filmski center, javna agencija RS (v nadaljevanju SFC) podprl:

  • 7 igranih celovečernih projektov v skupni vrednosti 3.130.000 evrov: Belo se pere na devetdeset (r. Marko Naberšnik, produkcijska hiša: Perfo), 20 metrov (r. Damjan Kozole, produkcijska hiša: Vertigo), NK Svoboda (r. Boris Petkovič, produkcijska hiša: Iridium film), Dekle noči (r. Luka Marčetič, produkcijska hiša: Temporama), Sadni film (r. Gregor Božič, produkcijska hiša: Nosorogi), Tartinijev ključ (r. Vinci Vogue Anžlovar, produkcijska hiša: Blade produkcija), Čao bela (r. Jani Sever, produkcijska hiša: Sever & Sever);
  • 2 dokumentarna celovečerna projekta v skupni vrednosti 270.000 evrov: Nekoč v Posočju (r. Ema Kugler, produkcijska hiša: Zavod Zank), OHO (r. Damjan Kozole, produkcijska hiša: Vertigo);
  • 3 kratke igrane filme v skupni vrednosti 150.000 evrov: Rimbaud z mojega dvorišča (r. Matjaž Jamnik, Gaja Naja Rojec, produkcijska hiša: Nosorogi), Odpostajanje (r. Ivana Vogrinc Vidali, produkcijska hiša: Temporama), Dobrodošli doma (r. Filip Jembrih, produkcijska hiša: Perfo);
  • 4 animirane kratke filme v skupni vrednosti 123.700 evrov: Nihče ni nikoli gledal slonov kot ti (r. Sandra Jovanovska, produkcijska hiša: Staragara), Dekle, ki se ni balo medvedov (r. Lea Vučko, produkcijska hiša: Invida), Plavutarji (r. Veronika Hozjan, produkcijska hiša: Dagiba) in Distopije (r. Sara Bezovšek, produkcijska hiša: Temporama).

Obiskovalci lahko od začetka januarja 2023 v slovenskih kinematografih že gledajo celovečerni dokumentarno-igrani film Pošvedrani klavir (r. Miha Vipotnik, produkcijska hiša: Casablanca), igrani film Dedek gre na jug (r. Vinci Vogue Anžlovar, produkcijska hiša: A Atalanta), konec januarja pa še dokumentarni film Smučarske sanje (r. Haidy Kancler, produkcijska hiša: Studio Virc). Aprila prihaja v distribucijo Jezdeca, prvenec režiserja Dominika Menceja, ki je imel svetovno premiero na Sarajevskem filmskem festivalu in je na lanskem Festivalu slovenskega filma Portorož prejel 4 vesne – za najboljšo glavno moško vlogo, za najboljšo montažo, za najboljši zvok in nagrado občinstva. Producent filma je produkcijska hiša Staragara. V letošnji kinematografski distribuciji bodo še filmi: Zbudi me (r. Marko Šantić, produkcijska hiša: Vertigo), prvenec Mož brez krivde (r. Ivan Gergolet, produkcijska hiša: Staragara), eksperimentalni film Ptičar (r. Robert Černelč, produkcijska hiša: Tramal Films), Šterkijada (r. Igor Šterk, produkcijska hiša: A. A. C. Production), Vzornik (r. Nejc Gazvoda, produkcijska hiša: Perfo), Poslednji heroj (r. Žiga Virc, produkcijska hiša: Studio Virc) in dokumentarni filmi: Pero (r. Damjan Kozole, produkcijska hiša: Vertigo), Konoplja osvobaja (r. Miha Čelar, produkcijska hiša: Astral film), Telo (r. Petra Seliškar, produkcijska hiša: Petra Pan Film), Miza (r. Neli Maraž, produkcijska hiša: Cvinger film) in prvenec Cent'anni (r. Maja Doroteja Prelog, produkcijska hiša: Cvinger film).

V letu 2022 si je slovenske filme ogledalo 307.776 od skupno 1.760.000 kinematografskih obiskovalcev. Ocena tržnega deleža slovenskih filmov v letu 2022 po doslej zbranih podatkih znaša 17,49 %. Gre za absolutni rekord: v letih 2013 in 2016 je delež presegel 9 %, nikoli v samostojni Sloveniji pa ni bil višji od 10 %.

Direktorica SFC Nataša Bučar je poudarila aktualne mednarodne uspehe nacionalnega filma in njegovih ustvarjalcev: »Za nami je najuspešnejše leto za slovenski film. Rekordno je bilo tako po številu gledalcev domačega filma v kinematografih kot tudi po mednarodnih uspehih, med katerimi gre izpostaviti Evropsko filmsko nagrado za kratki film Babičino seksualno življenje režiserke Urške Djukić. Tudi na področju privabljanja tujih snemanj v Slovenijo je bilo leto 2022 prelomno, saj se je v Piranu snemala Netflixova produkcija The Union, največja tuja produkcija pri nas doslej. V letu 2023 bo SFC razpolagal z bistveno višjimi sredstvi za nacionalno filmsko produkcijo, kar ji obeta še boljšo prihodnost. Ocenjujem, da je slovenski film v zelo dobri kondiciji in na dobri poti.«

V letu 2023 bo SFC s partnerji nadaljeval že utečene projekte, kot so Naši filmi doma, Premiera slovenskega filma, Baza slovenskih filmov, Scenarnica in Scenarnica ABC, Dokumentarnica, podcast Filmarija, Inkubator, prihaja pa tudi novi projekt Kratka scena.

26. Festival slovenskega filma bo od 3. do 8. oktobra 2023 v Portorožu.

Novinarsko gradivo je dostopno tukaj.

Priloge

Povezane novice