Slovenska dolga in kratka filmska popotovanja od marca do maja

14. april 2013
V marcu in aprilu poteka v ZDA kar nekaj filmskih festivalov v različnih ameriških mestih, na katerih so slovenski filmi redni gostje. V Clevelandu (3.- 14. april) se je odvila 37. izvedba mednarodnega filmskega festivala .

kjer se je v tekmovalni program petnajstih filmov iz srednje in vzhodne Evrope uvrstil  Šanghaj režiserja Marka Naberšnika. Ob  njem se je v ta program uvrstil tudi koprodukcijski film Halimina pot hrvaškega režiserja Arsena Antona Ostojića, ki ga v Sloveniji zastopa producent Studio Arkadena, finančno ga je podprl Slovenski filmski center, ob Hrvaški in Sloveniji pa je podpisana tudi Bosna in Hercegovina.  

Slovenski film pa je na festivalu  zastopan tudi v dokumentarnem tekmovalnem programu, kamor se je uvstil celovečerni dokumentarni film Dolge počitnice režiserja Damjana Kozoleta.  Za film o izbrisanih je to premierna predstavitev v severni Ameriki.

Od 10. - 14. aprila pa je potekal tudi  17. filmski festival v Kansas Cityju, na katerem so predvajali slovenski film Kruha in iger Klemna Dvornika, odkritje predlanskega slovenskega filmskega festivala v Portorožu in letošnjega dobitnika viktorja za najboljšo igrano TV oddajo ali film. Film  Kruha in iger je bil 9. aprila predvajan tudi v naši bližini in sicer v  Slovenskem stalnem  gledališču  v Trstu, kjer so se začeli filmski večeri, s katerimi naj bi tudi povezali slovenske filme in igralce iz tržaškega gledališča, ki v teh filmih  nastopajo. Filmskim projekcijam sledijo pogovori z ustvarjalci, po projekciji filma Kruha in iger sta nastopila scenarist filma Jaša Sketelj in igralka Tjaša Horvat.  16. aprila bo na sporedu film Izlet, ko se bosta predstavila režiser Nejc Gazvoda in igralec Luka Cimprič, 23. aprila pa se bo prva predstavitev novih slovenskih filmov v tržaškem gledališču zaključila s tržaško premieri filma Lahko noč, gospodična, ki ga bosta predstavila režiser Metod Pevec in igralka Polona Juh. Vsi filmi imajo tudi italijanske podnapise. Za projekt so ob tržaškem gledališču združili moči še Slovenski konzulat v Trstu in Slovenski filmski center.

Zadnji film Metoda Pevca Vaje v objemu, dobitnik vesne  za režijo na zadnjem festivalu v Portorožu, ki se pripravlja na začetek poti po slovenskih kinematografih, pa se je ravno tako že predstavil na ameriškem festivalu:  22. in 24. marca so ga prikazali na 16. Festivalu Evropske unije v Chicagu, v prestižnem Gene Siskel  Film Center. Delno slovenski pa je bil še en film na tem festivalu  – koprodukcijski film Parada Srdjana Dragojevića.

Na ameriški celini pa se bo v  aprilu prikazal tudi slovenski kratki film Kdo se boji črnega moža?, črnobelo posvetilo zgodovini slovenskega filma, ki ga je režiral Janez Lapajne. Film so uvrstili v tekmovalni program kratkih filmov mednarodnega filmskega festivala v Nashvillu (18.-25. april), čigar zmagovalci so avtomatično uvrščeni med kandidate za oskarja. Film so pred tem prikazali v tekmovalnem programu kratkih filmov filmskega festivala v  Vilniusu, ki je najpomembnejši filmski  in kulturni dogodek v Litvi. Ob filmu Janeza Lapajneta, pa so med 25 kratkimi filmi prikazali še en slovenski film: Sto psov Jana Cvitkoviča. Naslednji filmski festival za kratki film Kdo se boji črnega moža  pa bo Busan short film festival  v južni Koreji. V tekmovalnem programu bo film prikazan 2. maja.

15. aprila pa se na azijski  celini začenja 3. mednarodni filmski festival v Pekingu, kjer bodo v 28 kinodvoranah prikazali 246 filmov. V programu mednarodna panorama bodo  16. aprila predvajali tudi film Šanghaj, ki ga je po projekciji na berlinskem sejmu  za  svetovno prodajo filma prevzela distribucijska in produkcijska hiša Breakthrough Entertainment, s sedežem v Torontu.

Od 11. do 25. aprila pa v Pragi in Brnu potekajo 20. Dnevi evropskega filma. Slovenski film bodo predstavljali trije filmi: celovečerni igrani film Izlet v sekciji najboljši evropski filmi iz zadnjih dveh let, dokumentarni film Jaz sem Janez Janša režiserja Janeza Janše v sekciji dokumentarni filmi za veliko platno in V letu Hip Hopa režiserja Borisa Petkovića v sekciji glasba in film. Že pred začetkom festivala so organizatorji prodali več kot 4000 vstopnic, kar potrjuje, da češki gledalci zaupaju festivalskemu izboru filmov.