Slovenski filmi v produkciji, poprodukciji in distribuciji

16. oktober 2009
Za nami je 12. festival slovenskega filma, ki je še enkrat dokazal vitalnost in svežino slovenskega filma in njegovih ustvarjalcev različnih generacij. Sedaj pa lahko že napovemo, kaj bomo lahko gledali v naslednji filmski sezoni.

PRODUKCIJA

OČE, režiser: Vlado Škafar

V četrtek,  8. oktobra se je na Bukovniškem jezeru in okolici Murske Sobote zaključilo snemanje celovečernega filma Oče scenarista in režiserja Vlada Škafarja. Film je lirična in obenem pretresljiva ljubezenska zgodba med sinom in očetom, ki jima ni usojeno živeti skupaj. Film je imel dvanajst snemalnih dni,  nastal je v produkciji Gustav film, film je sofinanciral Filmski sklad v višini 125.000 €.

Režiser o svojem filmu pravi:

Oče in sin, otrok na poti v fanta, preživita skupaj nedeljo v naravi. V življenju nista imela veliko stikov, še manj dobrih stikov. Na veliki prekmurski ravnici, kjer čas teče v vse smeri in vsa čustva v eno, se zaljubita. V ponedeljek je nov dan.

Izmišljena zgodba z resničnimi ljudmi.

V filmu nastopata Milivoj Roš in Sandi Šalomon, njuni dialogi potekajo v prekmurščini.

Direktor fotografije je Marko Brdar, producent filma Frenk Celarc. Pri snemanju filma je veliko vlogo odigrala občina Dobrovnik s svojimi požrtvovalnimi uslugami in značilno prekmursko gostoljubnostjo. Film bo predvidoma končan v prvi polovici leta 2010.

Vlado Škafar je sodeloval pri ustanovitvi Slovenske kinoteke, kjer je bil med leti 1993 in 1999 vodja programskega oddelka. V svojem kratkem filmu Stari most (1998) je obudil spomine na Mostar. Kot pomočnik pri scenariju je sodeloval pri filmih Ekspres, ekspres in Ljubljana režiserja Igorja Šterka, Slepa pega režiserke Hanne A. W. Slak ter omnibusu Desperado tonic. Posnel je še dokumentarni film Peterka: leto odločitve (2003), trenutno pa je v distribuciji njegov tretji film Otroci.

ARHEO, režiser: Jan Cvitkovič

26. septembra se je začelo snemanje dolgo pričakovanega tretjega celovečernega filma Arheo  režiserja Jana Cvitkoviča, v produkciji Stare gare. Film snemajo na Primorskem in v Furlaniji - okolica Doberdoba. Jan Cvitkovič je tudi scenarist filma, direktor fotografije je Jure Černec, scenograf je Niko Novak,  za kostumografijo skrbi Beti Njari, za  masko Lucie Liškova, snemalec zvoka je Jože Trtnik, producent filma pa Jožko Rutar.

V glavnih vlogah nastopajo Medea Novak, Niko Novak in Tommaso Finzi.

Koproducenti filma so  Igor Prinčič - Transmedia (Italija), Andras Muhi - Inforg Studio (Madžarska) in TV Slovenija.

Film so finančno podprli Filmski sklad R Slovenije, Friuli Venezia Giulia Film Commision, Magyar Mozgókép Közalapítvány (javna filmska fundacija Madžarske), Media Programme. Tehnična podporo je omogočil Filmski studio  Viba Film.

Filmski sklad je film podprl v višini 536.000 €. Jan Cvitkovič o svojem filmu pravi:

V resnici bo v filmu šlo za proces tvorbe osnovne človeške družbene in intimne celice.
Pra-moški, pra-ženska in pra-deček se skozi film počasi otresejo strahu, sovražnosti, negotovosti in se povežejo v pra-skupnost, ki ji rečemo družina.
Pra-film o pra-družini.

POPRODUKCIJA

CIRCUS FANTASTICUS, režiser: Janez Burger, produkcija Staragara

To je mednarodno koprodukcijo, kjer poleg glavnega producenta  sodelujejo še koproducenti Fastnet Films iz Irske in Cineworks iz Finske.
V filmu so v glavnih vlogah igrali Leon Lučev, Pauliina Rasanen, Ravil Sultanov, Luna Mijović.  Film nastaja s finančno podporo Filmskega sklada republike Slovenije, Irish Film Boarda, Finnish Film Fundation, Eurimagesa ter evropskega programa Media. Pri produkciji filma sta sodelovala tudi Filmski studio Viba Film in RTV Slovenija.

Janez Burger o svojem tretjem celovečernem filmu pravi:

Ko sem se rodil v Socialistični Federativni Republiki Jugoslaviji je izgledalo, da so bile temne sile zla premagane med drugo svetovno vojno in bomo živeli v bratstvu, enotnosti in miru do konca svojih dni. Od tega so ostali samo spomini na otroštvo. Kakršnikoli že. Če pomislimo, kako je človeštvo živelo zadnjih nekaj tisoč let, ne dobimo vtisa, da je živelo v miru, ki so ga občasno prekinile vojne. Živelo je v vojni z občasnimi premirji. Da bi se dobil vtis, da danes ni nič drugače, zadostuje prižgati televizor. Vojna sicer spreminja svoje oblike, vendar to ne menja dejstva, da je sestavni del človeške narave in kot taka tvori bivanjsko okolje v katerem živimo. Ne delam si utvar, da se bo to dejstvo v naslednjih stoletjih kaj bistveno spremenilo.

Film bo dokončan spomladi 2010.

GREMO MI PO SVOJE, režiser: Miha Hočevarja, producenta Emotionfilm/Vertigo

Poleg mladih igralcev, ki v filmu nastopajo prvič, pa v filmu nastopajo še Jurij Zrnec Jana Zupančič, Ajda Toman, ter Luka Cimprič in Uroš Kaurin.

Miha Hočevar o svojem filmu pravi:

Naša ideja ni bila narediti samo še en mladinski film, ampak ustvariti huronsko in napeto komedijo z odlično produkcijsko kondicijo, ki bo lahko kar se le da dolgo kljubovala času in združevala otroke in starejše več generacij. Želeli smo združiti slike in emocije, ter v filmu pokazati zanimive domače obraze, ki jih ne bodo zlahka izrinili računalniški ponaredki in novodobni kič. Vsem razumljiva gladka in napeta zgodba, ki nevsiljivo, med avanturo in humorjem pove še kaj več o življenju, tekmovanju, ljubezni, naravi bo pritegnila ne samo mladine ampak tudi malo starejše. V novi dobi pretakanja filmov z medmrežja je to morda način, da nekatere prvič (ali po dolgem času spet) pripeljemo v kinodvorane.

Tistim, ki so pri filmu sodelovali pa obljubim, da jim bo sodelovanje pri filmu v ponos vsaj toliko, kot bo otrokom in odraslim gledalcem v užitek in zadovoljstvo.

Film bo dokončan spomladi 2010.

DISTRIBUCIJA

Pot po slovenskih kinematografih sta v septembru in oktobru začela dva nova celovečerna filma.

V sredo, 30. septembra je bila prva projekcija filma Slovenka, ki si ga je v dveh tednih ogledalo že 9.494 gledalcev!

15. oktobra se je začela t.im. buteljčna distribucija filma Osebna prtljaga režiserja Janeza Lapajneta in producenta Triglav film, kar pomeni, da bo film predvajan manj pogosto, a bo na sporedu ostal daljše časovno obdobje, projekcije bodo imele stalni tedenski termin. Osebna prtljaga bo tako predvajana v dvorani Slovenske kinoteke ob četrtkih od 15. oktobra 2009 do 01. julija 2010, vedno ob 20. uri. Od decembra letos producent načrtuje posebne večere s pogovori občinstva z igralci in ostalimi ustvarjalci filma. Konec leta se bo začelo popotovanje filma po kinodvoranah tudi drugod po Sloveniji. Pred začetkom nekoliko drugačne distribucije filma Osebna prtljaga je bilo nekaj polemičnih tonov, vendar Filmski sklad ne nasprotuje novim prijemom in načinom prikazovanja slovenskih filmov, če za tem stoji natančna promocijska strategija, še posebej pa velika angažiranost  po pridobivanju ciljnega občinstva s strani producenta.

MEDNARODNI FESTIVALI

Slovenski filmi so tudi oktobra potovali po mednarodnih festivalih. Rekorderja sta celovečetni film Slovenka, ki je bil v oktobru predvajan na festivalih v Rekjaviku, Montrealu, Pusanu in Varšavi, ter  kratki animirani film Čikorija ‘en kafe Dušana Kastelica, ki je v oktobru prisoten na petih festivalih kratkih in animiranih filmov: Bukarešta, Bern, Ismaila (Egipt), Granada (Španija),Savannah (ZDA).

Na festivalu v Varšavi so predvajali tudi kratki film Vsakdan ni vsak dan režiserja Martina Turka, na festival v madžarskem Pecsu pa so v tekmovalnem program prvencev prikazali film L kot Ljubezen Janje Glogovac, v spremljevalnem pa Prehod režiserja Borisa Palčiča. Film Otroci režiserja Vlada Škafarja pa so predvajali na mednarodnem festival v kanadskem Vancouverju.

Zadnji film Eme Kugler -Za konec časa, ki bo zaključil letošnji festival Mesto žensk, bo imel mednarodno premiero na festivalu neodvisnega filma in videa v New Yorku, ki bo potekal med 22. In 29. oktobrom.

Nekoliko bližje, v hrvaškem Pulju pa bo slovensko društvo konec meseca oktobra pripravilo dneve, slovenske kulture, na katerih bodo predvajali tudi dva slovenska filma: Pod njenim oknom Metoda Pevca in Petelinji zajtrk Marka Naberšnika.

Nerina T.Kocjančič

Na fotografiji je prizor iz filma Oče