Filmski sklad na novi lokaciji v Cannesu

12. maj 2006
Filmski sklad R Slovenije-javni sklad se bo od 16. do 28. maja že tretjič predstavil na filmski tržnici 59. filmskega festivala v Cannesu. Leta 2004 se je predstavil samostojno, leta 2005 pa je stojnico delil s Cankarjevim domom oz. Ljubljanskim filmskim festivalom.

Filmski sklad je slovensko kinematografijo dvakrat predstavljal na stojnici v Palaisu, tokrat pa bo svoje poslanstvo izvajal na pomembnejši lokaciji, ki bolj ustreza predstavitvam nacionalnih kinematografij: v pavilijonu “mednarodne vasi” (International Village).

Selitev seveda pomeni tudi večji vložek v predstavitveni prostor, ki ga od nekdaj najemajo večje in močnejše nacionalne kinematografije. Zato je Filmski sklad poiskal partnerja v hrvaškem ministrstvu za kulturo, s katerim si bo delil pavilijon št. 103. Ker Hrvati še nimajo filmskemu skladu sorodne inštitucije, je bilo njihovo kulturno ministrtsvo edini sogovornik. Hrvaška kinematografija se na tržnici v Cannesu letos predstavlja prvič.

Še pred leti bi bila lahko taka odločitev problematična, sedaj pa združevanje ni več ovira pri prepoznavanju slovenskega filma, saj si je ta v tem desetletju priboril širok krog poznavalcev in partnerjev. Letos so se za pavilijon odločili tudi Srbi, Grki, Romuni in Bolgari, kar bo iz dela “mednarodne vasi” ustvarilo “jugovzhodno -evropsko vas”. V pavilijonu 102 so Srbi, sledi slovensko-hrvaški pavilijon, v pavilijonu 104 in 105 so naši partnerji iz berlinske tržnice, s katerimi smo v Berlinu predstavljali znamko CEC (Central European Cinema): Slovaki, Èehi, Poljaki in Madžari. V pavilijonih se bo predstavilo več kot 30 držav iz celega sveta, med letošnjimi novinci pa so tudi Indija, Hong-Kong in Tajska.

Filmski sejem v Cannesu je zagotovo najpomembnejši na svetu. Tu se zberejo vsi tisti, ki v svetu filma kaj pomenijo: v produkciji, na festivalskem področju in distribuciji. Tržnica postaja vedno bolj pomembna za finančni kot tudi za umetniški razvoj filmov. Èe so nekoč filmi bili zanimivi izključno kot končni izdelek, pa danes postajajo tudi za kupce in investitorje vedno bolj zanimivi že v fazi scenarija in razvoja projektov.

Zato bodo na tržnici prisotni tudi naši producenti, ki imajo odobrene projekte v predprodukciji kot npr. Gustav film, ki bodo poleti začeli snemati film Tea v režiji Hanne A.W. Slak.

Statistika pravi, da se bo letošnje tržnice udeležilo 10.000 filmskih profesionalcev, prijavljenih pa je več kot 1400 projekcij filmov. Med temi bodo tudi projekcije dveh slovenskih filmov in ene koprodukcije: Ljubljana je ljubljena režiserja Matjaža Klopčiča, L kot Ljubezen Janje Glogovac in Karavla Rajka Grliæa, ki trenutno uspešno gostuje v slovenskih kinodvoranah. Tudi letošnje projekcije na tržnici v Cannesu, naj bi ponovile lanskoletni veliki uspeh filmov Odgrobadogroba Jana Cvitkoviča in Uglaševanje Igorja Šterka, ki sta po tamkajšnjih projekcijah dobila povabilo v tekmovalni del festivalov v San Sebastianu in Karlovih Varih.

Poleg filmskih projekcij najnovejših slovenskih filmov bo v sklopu kanskega festivala potekal tudi projekt European Film Promotion z naslovom Na vrsti so producenti (Producers on the move). Filmski sklad je postal član EFP leta 2005 in takrat v Cannes poslal producentko Ido Weiss. Letos bo slovensko producentsko znanje v Cannesu predstavljal Jožko Rutar, ki je v lanskem letu uspešno izpeljal film Odgrobadogroba. EFP daje možnost predstavitvi mladim, vendar pa že tudi uspešnim producentom, ki potrebujejo možnosti za navezavo poslovnih stikov in predstavitve novih filmskih projektov izbrani strokovni javnosti.

Filmski sklad se za pomoč pri predstavitvi na filmskem sejmu v Cannesu prijazno zahvaljuje podjetjem Renault Nissan Slovenija, Vipava 1894 in Ledo.