Predstavitev slovenske kinematografije v Cannesu

18. maj 2004
-
Kjer se filmska umetnost združuje s poslom - Na filmski tržnici v Cannesu (Marché du Film) se v teh dneh na pobudo Filmskega sklada Republike Slovenije na svoji stojnici in na štirinajstih projekcijah predstavljajo slovenski filmi ter nekateri slovenski filmski festivali in institucije. Obiskovalci si na filmski tržnici lahko ogledajo sedem slovenskih filmov, in sicer filme Predmestje, Peterka: leto odločitve, Ruševine, Kajmak in marmelada, Na planincah, Pesnikov portret z dvojnikom in Pod njenim oknom. Poleg filmov se predstavljajo tudi Ljubljanski mednarodni filmski festival (LIFFe), mednarodni festival kratkega filma Sniff iz Novega mesta in mednarodni filmski festival Isola Cinema-Kino Otok, med institucijami pa se predstavlja slovenski Media Desk. Nataša Kočar, v.d. vodje trženja in promocije na Filmskem skladu RS, je povedala: »Prvi dnevi predstavitev in 'trgovanja' na tržnici v Cannesu so bilo zelo uspešni in za nas tudi zelo naporni. Uspešna predstavitev slovenskih filmov se odraža tako na številnih obiskovalcih stojnice kot tudi na dobro obiskanih filmskih projekcijah v glavni zgradbi Palais. Do ponedeljka, 17. maja se je odvrtelo vsega šest projekcij slovenskih filmov, do konca filmske tržnice pa se jih bo še osem.« Kočarjeva je še poudarila, da se na vsakem koraku čuti prepletanje filmske umetnosti in poslovnega sveta, saj vzporedno s filmsko tržnico poteka prestižni filmski festival, in dodala: »Na filmski tržnici nas obiskujejo direktorji različnih filmskih festivalov, njihovi selektorji, pa tudi producenti, distributerji in vsi ostali, ki poganjajo kolesje filmske industrije. Največ zanimanja za slovenski film so pokazali Francozi, Italijani, Grki, Kanadčani in seveda tudi predstavniki mnogih drugih držav. Slovensko stojnico obiskujejo tako potencialni kupci filmov kot tudi producenti in režiserji, ki si želijo snemati v Sloveniji.« Saša Jovanoviæ, direktor Filmskega sklada RS, je ob javljanju iz Cannesa še dodal: »Zanimanje za našo državo in njeno kinematografijo pa je večje tudi zaradi njene pridružitve Evropski uniji. S skupnimi močmi bomo lahko Slovenijo dokončno uvrstili na evropski filmski (in sicer kulturni) zemljevid, k čemur pa odločilno pripomorejo tudi sodelovanja na tovrstnih dogodkih.« Na štirinajstih projekcijah si bodo obiskovalci tržnice v Cannesu lahko ogledali sedem različnih slovenskih filmov, ki bodo v pestrosti žanrov in zvrsti, stilov in avtorskih pečatov celovito predstavili svežo slovensko produkcijo. Med filmi bo mogoče videti celovečerni dokumentarni film Vlada Škafarja Peterka: leto odločitve, Predmestje, pred kratkim predstavljeni filmski prvenec Vinka Möderndorferja, Ruševine, nov celovečeren Janeza Burgerja, Kajmak in marmelada, film z največjim številom domačih gledalcev, film Mihe Hočevarja Na planincah, pisano zgodovinsko dramo Pesnikov portret z dvojnikom Francija Slaka in film Pod njenim oknom scenarista in režiserja Metoda Pevca. Zadnji film bo na filmski tržnici prikazan pod okriljem neodvisnega agenta Wigberta Moschalla. Festival de Cannes, filmski festival v francoskem Cannesu, ki je bil ustanovljen leta 1946, je z več kot 4.000 akreditiranimi novinarji iz vsega sveta in 27.000 gosti največji letni filmski dogodek. Tako kot je filmski festival v Cannesu eden največjih in najbolj prestižnih tovrstnih festivalov, je tudi filmska tržnica v Cannesu (Marché du Film) največje središče, kamor se stekajo poti svetovne filmske produkcije. Marché du Film je dogodek, kjer odkrivajo poslovne priložnosti producenti, kupci, distributerji. Statistika letošnje tržnice Marché du Film, ki poteka med 12. in 22. majem 2004, kaže, da se je letos dogodka udeležilo rekordno število udeležencev. Organizatorji so napovedovali 8.500 udeležencev, kar je 10-odstotno povečanje glede na leto 2003. Na tržnici bo 1.400 predvajanj različnih filmov (polovica od teh je svetovnih premier) in skupno 2.600 različnih predstavljenih filmov in drugih filmskih projektov. Predstavilo se je 73 različnih držav, trinajst od teh je novih udeleženk. Partnerja letošnjega slovenskega obiska filmske tržnice sta:

Renault

FedEx