Slovenski filmi v Cannesu

06. maj 2004
-
Na filmski tržnici sedem filmov, štirinajst projekcij in lastna stojnica - Letos se bodo na filmski tržnici v Cannesu (Marché du Film) v okviru Filmskega sklada Republike Slovenije na svoji stojnici in na štirinajstih projekcijah predstavili slovenski filmi ter nekateri slovenski filmski festivali in institucije. Obiskovalci si bodo na filmski tržnici lahko ogledali sedem slovenskih filmov, in sicer filme Predmestje, Peterka: leto odločitve, Ruševine, Kajmak in marmelada, Na planincah, Pesnikov portret z dvojnikom in Pod njenim oknom. Poleg filmov se bodo predstavili tudi Ljubljanski mednarodni filmski festival (LIFFe), mednarodni festival kratkega filma Sniff iz Novega mesta in mednarodni filmski festival Isola Cinema-Kino Otok, ki se konec maja začenja v Izoli, med institucijami pa se bo predstavil slovenski Media Desk. Festival de Cannes, filmski festival v francoskem Cannesu, ki je bil ustanovljen leta 1946, je z več kot 4.000 akreditiranimi novinarji iz vsega sveta in 27.000 gosti največji letni filmski dogodek. Tako kot je filmski festival v Cannesu eden največjih in najbolj prestižnih tovrstnih festivalov, je tudi filmska tržnica v Cannesu (Marché du Film) največje središče, kamor se stekajo poti svetovne filmske produkcije. Marché du Film je dogodek, kjer odkrivajo poslovne priložnosti producenti, kupci, distributerji. Slovenski filmi so se že predstavljali v Cannesu, vendar se letos med 12. in 22. majem 2004 prvič predstavljajo v svojem lastnem slovenskem kotičku. Saša Jovanoviæ, direktor Filmskega sklada RS je na novinarski konferenci poudaril: »Filmska tržnica, ki spremlja najprestižnejši filmski festival, je središčna točka, kamor so vsako leto v mesecu maju uprte vse oči, ki karkoli pomenijo v svetu filmske produkcije, prodaje, distribucije in prikazovanja. Filmski sklad RS je zato izkoristil to edinstveno priložnost, da bo Evropi in svetu predstavil slovensko filmsko produkcijo in filmske dogodke na tako pomembnem dogodku.« Na štirinajstih projekcijah si bodo obiskovalci tržnice lahko ogledali sedem različnih slovenskih filmov, ki bodo v pestrosti žanrov in zvrsti, stilov in avtorskih pečatov celovito predstavili svežo slovensko produkcijo. Med filmi bo mogoče videti celovečerni dokumentarni film Vlada Škafarja Peterka: leto odločitve, Predmestje, pred kratkim predstavljeni filmski prvenec Vinka Möderndorferja, Ruševine, nov celovečeren Janeza Burgerja, Kajmak in marmelada, film z največjim številom domačih gledalcev, film Mihe Hočevarja Na planincah, pisano zgodovinsko dramo Pesnikov portret z dvojnikom Francija Slaka in film Pod njenim oknom scenarista in režiserja Metoda Pevca. Zadnji film bo na filmski tržnici prikazan pod okriljem neodvisnega agenta Wigberta Moschalla. Na dvanajst kvadratnih metrov veliki stojnici na tržnici v Cannesu bo mogoče poleg informacij o slovenski filmski produkciji dobiti tudi predstavitvene materiale treh festivalov – LIFFe, Sniff in Isola Cinema-Kino Otok, Tanika Šajatoviæ pa bo kot vodja slovenskega Media Deska zastopala to pred kratkim ustanovljeno slovenski pisarno. Za vse zainteresirane bo na voljo poseben festivalski katalog, ki je bil narejen za to priložnost. V njem bodo podrobneje predstavljeni slovenski filmi, festivali in različne filmske institucije. Filmski sklad RS pa na svoje projekcije in k stojnici vabi tudi z oglasi v dveh različnih festivalskih publikacijah: The Marché du Film Guide in The Pocket Giude. The Marché du Film Guide je filmska biblija na tisoč straneh, ki zainteresiranim ponudi vse informacije o filmskih podjetjih, projektih, filmih, kupcih in druge strokovne podatke, The Pocket Giude pa je priročna mala knjižica, ki gostom ponuja najosnovnejše informacije in program predvajanj. Statistika letošnje tržnice Marché du Film, ki bo potekala med 12. in 22. majem 2004, kaže, da se bo letos dogodka udeležilo rekordno število udeležencev. Organizatorji pričakujejo 8.500 udeležencev, kar je 10-odstotno povečanje glede na leto 2003. Več pa je letos registriranih tudi kupcev filmov, ki prihajajo predvsem iz ZDA, Velike Britanije, Japonske, Italije, Južne Koreje, pa tudi Španije in Južnoafriške republike. Na tržnici bo 1.400 predvajanj različnih filmov (polovica od teh je svetovnih premier) in skupno 2.600 različnih predstavljenih filmov in drugih filmskih projektov. Predstavilo se bo 73 različnih držav, trinajst od teh je novih udeleženk. Partnerja letošnjega slovenskega obiska filmske tržnice sta:

Renault

FedEx