Strategija Slovenskega filmskega centra, javne agencije RS za obdobje 2025-2029

14. november 2024
Direktorica agencije je sprejela Strateški načrt Slovenskega filmskega centra, javne agencije Republike Slovenije za obdobje 2025-2029 z nazivom »Strategija Slovenskega filmskega centra, javne agencije RS za obdobje 2025-2029«, h kateremu je dalo Ministrstvo za kulturo pozitivno mnenje, Svet Slovenskega filmskega centra, javne agencije Republike Slovenije pa podal soglasje na 34. redni seji, z dne 8. 11. 2024.

Mednarodni razvoj filmskega ustvarjanja prinaša hitre spremembe, ki jih je potrebno pozorno spremljati in se nanje pravočasno in učinkovito odzivati. Te spremembe prinašajo priložnosti in izzive. Bogata, uspešna filmska kultura se ustvari s kombinacijo številnih elementov, ki vključujejo raznoliko filmsko produkcijo različnih družbenih skupin, živahen trg, obisk kinematografov, zanimanje za film in gledanost, močne in zdrave televizijske postaje, izobraževanje s filmskovzgojnimi aktivnostmi za vse generacije, distribucijo in širjenje s filmom povezanih vsebin, filmske festivale in dogodke ter mednarodno sodelovanje in mreženje. Filmska politika nosi odgovornost za več podpore za vse te dejavnosti, kot je je bilo zagotovljene doslej. Močna in dinamična osrednja javna agencija, ki spodbuja pozitiven razvoj slovenske kinematografije, pa mora biti prednostna naloga. Poudarek strategije je na nadaljnjih sinergijah in sodelovanju obstoječih institucij s področja delovanja agencije, pri čemer bodo javne investicije učinkoviteje izkoriščene. Ob upoštevanju tega je ključno, da se izboljšajo metode vseh, ki se ukvarjajo s filmskim ustvarjanjem, pa naj gre za javne ustanove, strokovna združenja, produkcijska podjetja, filmske ustvarjalce, distribucijska podjetja, kinematografe in izvajalce filmske vzgoje.

Strategija agencije za obdobje 2025–2029 z začrtano filmsko politiko poziva k aktivnemu in živahnemu dialogu o uspešni implementaciji in spremljanju izvedbe ukrepov z naslednjimi cilji v novem strateškem obdobju:

  • 1.strateški cilj: Slovenski filmski center, javna agencija, bo osrednja razvojno naravnana filmska institucija.
  • 2.strateški cilj: Spodbujanje filmske ustvarjalnosti bo dostopno vsem filmskim ustvarjalcem.
  • 3.strateški cilj: Razcvet filmske kulture kot osrednjega gradnika slovenske kulture (nacionalne identitete in slovenskega jezika).
  • 4.strateški cilj: Slovenski film bo na mednarodnem prizorišču prepoznaven in konkurenčen.

Strateški cilji odgovarjajo na naslednje osrednje izzive:

  • 1.splošni izziv: Zagotavljanje avtonomnosti in stabilnosti delovanja Slovenskega filmskega centra, javne agencije.
  • 2.splošni izziv: Okrepitev sistema financiranja z namenom večje programske raznolikosti in žanrske raznovrstnosti nacionalnega filmskega programa.
  • 3.splošni izziv: Zapostavljen kulturni vidik slovenskih filmov in pomena filmskega ustvarjanja za slovenski kulturni prostor.
  • 4.splošni izziv: Neprepoznan gospodarski pomen filmskega ustvarjanja in mednarodni potencial slovenskega filma.

Povezava do strategije je dostopna tukaj.