Retrospektive
Ena od bistvenih nalog Slovenskega filmskega centra je tudi promocija slovenskega filma po svetu. Za promocijo slovenskega filma so zelo pomembne retrospektive v tujini: med leti 2000 in 2021 jih je pripravil več kot 90.
Na filmskih retrospektivah se nacionalne kinematografije predstavijo tujim gledalcem, ki niso izključno obiskovalci filmskih festivalov. Gledalci lahko spoznavajo tudi filmske klasike iz posameznih držav in ne zgolj sodobnih filmov. Takšno celovito predstavitev je slovenski film npr. imel leta 2008, v newyorškem Lincoln Centru in leta 2011 v Billy Wilder Theater v Los Angelesu.
Leto 2022
- Na Dnevih slovenskega filma v Pulju (31. maj – 3. junij) so pokazali 4 filme: Nekoč so bili ljudje režiserja Gorana Vojnovića, Sanremo scenarista in režiserja Miroslava Mandića, digitalno restavrirano različico filma Nasvidenje v naslednji vojni režiserja Živojina Pavlovića in Zastoj režiserja Vinka Möderndorferja.
- Na prvem festivalu slovenskega filma v
Parizu se je predstavilo 5 celovečernih
filmov. Otvoritveni film je bil
Inventura režiserja Darka Sinka, sledila sta
Sanremo režiserja Miroslava Mandića in
restavrirana filmska klasika
Dolina miru režiserja Franceta Štiglica, Prasica, slabšalni izraz za žensko režiserke Tijane Zinajić, zaključni film pa je bil
Orkester režiserja Matevža Luzarja.
Ob tem so se predvajali še kratki filmi Sestre, Steakhouse, Babičino seksualno življenje in Otava režiserk Kukle, Špele Čadež, Urške Djukić in Lane Bregar. - Na 5. Dnevih slovenskega filma v Sombotelu si
je občinstvo lahko ogledalo tri slovenske celovečerne filme iz leta 2019:
Jaz sem Frenk scenarista in režiserja Metoda Pevca, Zgodbe iz kostanjevih gozdov režiserja Gregorja Božiča in Polsestra režiserja Damjana Kozoleta.
Projekcije filma Jaz sem Frenk sta se udeležila režiser Metod Pevec in glavni igralec filma Janez Škof ter požela velik uspeh. - Slovenija v fokusu na filmskem festivalu Schlingel - festival otroškega in mladinskega filma, ki v svojem žanru velja za največjega v Nemčiji. V tekmovalni program so se uvrstili Vesolje med nami režiserke Rahele Jagrič Pirc, Gajin svet 2 režiserja Petra Bratuše in Kapa režiserja Slobodana Maksimovića. V program Panorama pa sta se uvrstila še Moja Vesna režiserke Sare Kern in slovenska koprodukcija Morena hrvaške režiserke Antonete Alamat Kusijanović.
- Slovenija v fokusu na filmskem festivalu v
Leipzigu: V sklopu slovenskega animiranega filma v fokusu je bilo na ogled 8
kratkih animiranih filmov režiserke Špele Čadež, in sicer: napovednik za »Far
East« filmski festival,
Zasukanec, večkrat nagrajeni Boles, Nočna ptica in Steakhouse, kratki animirani video film Oranžna je nova črna - na kratko,
Zadnja minuta in Ljubezen je bolezen.
Prikazana sta bila tudi 2 večkrat nagrajena kratka animirana filma režiserja Dušana Kastelica; Celica in Čikorja an' kafe. Sledili so animirana TV epizoda režiserja Gregorja Mastnaka Bizgeci: Češnje, Slovo režiserja Leona Vidmarja, študijska projekta Kar slišim, že vem režiserja Darka Masneca in Kurent režiserja Mihe Reja, Poljubi mehka me radirka režiserja Zvonka Čoha, Liliana režiserke Milanke Fabjančič, prvi slovenski animirani vestern Wanted režiserja Borisa Dolenca, Vojna besed ali spoštljiva tišina režiserja Lea Černica ter Podlasica režiserja Timona Lederja. - Na 6. Dnevih slovenskega filma v Budimpešti so
pokazali 3 filme:
Sanremo scenarista in režiserja Miroslava Mandića, Prasica, slabšalni izraz za žensko režiserke Tijane Zinajić in Inventura scenarista in
režiserja Darka Sinka.
Otvoritven film je bil Sanremo, projekcije se je udeležil režiser Miroslav Mandić. - Na 6. Dnevih slovenskega filma v Sarajevu so pokazali 3 filme: Inventura scenarista in režiserja Darka Sinka, Orkester scenarista in režiserja Matevža Luzarja in Jezdeca režiserja Dominika Menceja.
- Na 8. Dnevih slovenskega filma v Beogradu so pokazali 4 igrane celovečerne filme: Orkester, Prasica, slabšalni izraz za žensko, Inventura, Dedek gre na jug režiserja Vincija Vogue Anžlovarja, 4 celovečerne dokumentarne filme: Septembrska klasa scenarista in režiserja Igorja Šterk, Divja Slovenija režiserja Mateja Vraniča, Ena za reko: Zgodba Save režiserja Rožleta Bregarja in Iskre v času – svetovni računalniški podvig režiserja Jurija Grudna. Ob tem pa še kratke filme: Nevihta režiserja Antona Martina Emeršiča, Za vogalom režiserja Martina Turka in Kazenski strel režiserja Roka Bička ter Tako se je končalo poletje režiserja Matjaža Ivanišina.
Leto 2021
- Na Dnevih slovenskega filma v Beogradu (26. - 29. april) so pokazali 6 celovečernih filmov: Antigona – kako si upamo! režiserja Janija Severja, Poj mi pesem režiserja Mirana Zupaniča, Zgodbe iz kostanjevih gozdov scenarista in režiserja Gregorja Božiča, Ne pozabi dihati režiserja Martina Turka, digitalno restavrirana različica filma To so gadi scenarista in režiserja Jožeta Bevca in Korporacija režiserja Mateja Nahtigala. Ob teh so prikazali še 18 kratkih filmov. Zaradi epidemije se je dogodek, ki bi moral potekati decembra 2020, prestavil na spomladanski termin in si tako zagotovil občinstvo v živo.
- Na
Dnevih slovenskega filma v Budimpešti (6. - 8. maj) so pokazali 3 filme:
Jaz sem Frenk
scenarista in režiserja Metoda Pevca, Zgodbe iz kostanjevih gozdov režiserja Gregorja
Božiča in
Polsestra režiserja Damjana Kozoleta. Peti
Dnevi slovenskega filma so zaradi zdravstvenih razmer prvič potekali na
daljavo.
- Na
Dnevih slovenskega filma v Pulju (24. - 27. maj) so pokazali 4 filme:
Polsestra režiserja
Damjana Kozoleta,
Jaz sem Frenk scenarista in režiserja Metoda Pevca, digitalno
restavrirano različico filma
Sreča na vrvici scenarista in režiserja Janeta
Kavčiča,
Ne pozabi dihati režiserja Martina Turka.
- V Fokusu na slovenski film na Balkan Panorama Festivalu v Izmirju (27. september - 3. oktober) so pokazali pet celovečernih filmov: Sanremo scenarista in režiserja Miroslava Mandića (tudi tekmovalni program), Playing Men režiserja Matjaža Ivanišina, Ne bom več luzerka režiserke Urše Menart, Zgodovina ljubezni režiserke Sonje Prosenc, digitalno restavrirano slovensko klasiko Dolina miru režiserja Franceta Štiglica in izbor 7 kratkih filmov.
- Retrospektiva
slovenskega filma v Lizboni (1. - 14. oktober) je prikazala 12 filmov:
Na svoji zemlji (1948), Dolino miru (1956) Franceta
Štiglica,
Ne joči, Peter (1964) - restavrirane verzije, Ples v Dežju (1961)
Boštjana Hladnika,
Po isti poti se ne vračaj (1965) Jožeta Babiča ravno tako
restavriran, dva filma Matjaža Klopčiča in sicer
Zgodba, ki je ni (1967) na
35mm kopiji in
Sedmina (1969), ki pa že ima digitalno restavrirano inačico,
Splav meduze (1980) Karpa Godine, Krizno obdobje (1981) Francija Slaka, Družina
(2017) Roka Bička, Družinica (2017) Jana Cvitkoviča in Zgodovina ljubezni
(2018) Sonje Prosenc.
- Retrospektiva slovenskega filma v Pekingu (28. oktober - 4. november) je prikazala 6 filmov: Dolina miru (1956) Franceta Štiglica, Sedmina (1969) Matjaža Klopčiča, Ne bom več luzerka (2018) Urše Menart, Gajin svet (2018) Petra Bratuše, Ne pozabi dihati (2019) Martina Turka, Sanremo (2020) Miroslava Mandića.
- V programu Slovenija v fokusu na festivalu Cineast v Luksemburgu (7. - 24. oktober) so
pokazali 6 filmov:
Inventura Darka Sinka, Prasica, slabšalni izraz za žensko
režiserke Tijane Zinajić, Babica gre na jug Vincija Vogua Anžlovarja, Divja Slovenija režiserja Mateja Vranića, Sanremo Miroslava Mandića in Antigona – kako si upamo! Janija Severja, ob tem pa še 4 kratke filme: Sestre Katarine
Rešek - Kukle,
Delčki Árona Horvátha Botke, Kazenski strel Roka Bička, Steakhouse
Špele Čadež.
- V fokusu na slovenski film na MedFilm
festivalu v Rimu (5. - 14. november) so bili prikazani 3
filmi:
Sanremo Miroslava Mandića, Rudar
režiserke Hanne Slak in Zgodovina ljubezni režiserke Sonje Prosenc in 9 kratkih
filmov ženskih avtoric:
Sestre Katarine Rešek – Kukle,
Srečno, Orlo! Sare Kern, Otava Lane
Bregar,
Ledena kraljica Tine Fratnik, Lovka Urške Djukić, »Not Your Ordinary Sister« Maše Zie Lenardič in Anje Wutej, Steakhouse Špele Čadež, Vrzel Ane
Trebše.
- Na Dnevih slovenskega filma v
Sarajevu (10. - 12. november) so pokazali tri filme:
Sanremo scenarista in režiserja Miroslava Mandića, Zastoj
režiserja Vinka Möderndorferja, Jaz sem Frenk režiserja Metoda Pevca.
- Na Dnevih slovenskega filma v
Beogradu (8. - 11. december) so pokazali 5 filmov:
Slovenec, ki je preletel stoletje režiserja Dušana Milavca, restavrirana
inačica
Nasvidenje v naslednji vojni režiserja Živojina Pavlovića, Nekoč so bili ljudje režiserja
Gorana Vojnovića,
Sanremo
scenarista in režiserja Miroslava Mandića, Zastoj režiserja Vinka Möderndorferja. Ob tem so prikazali še 6
kratkih in en srednjemetražni film –
Sinovi burje režiserja Mihe Čelarja.
Leto 2020
- Na Dnevih slovenskega filma v Pulju (21. - 24. maj) so
pokazali 4 filme:
Izbrisana Mihe Mazzinija, Igram, sem Miroslava
Mandića,
Poj mi pesem Mirana Zupaniča in Ne bom več luzerka Urše Menart.
- Na Dnevih slovenskega filma v Sarajevu (11. - 13. november) so pokazali 3 filme: Ne bom več luzerka, Izbrisana in Polsestra Damjana Kozoleta.
- V Kinoteki Severne Makedonije so ob počastitvi slovenskega kulturnega praznika od 7. do 9. februarja potekali dnevi slovenske kulture, kjer so bili na ogled štirje slovenski filmi v restavrirani in digitalizirani kopiji: Na svoji zemlji (1948), Dolina miru (1956) Franceta Štiglica, Sedmina (1969) Matjaža Klopčiča in To so gadi (1977) Jožeta Bevca.
Leto 2019
- Na Dnevih slovenskega filma v Sarajevu (20. - 23. marec), so si obiskovalci Kino
Meeting Pointa lahko ogledali celovečerne filme
Posledice, Izbrisana in Igram, sem.
- Na Dnevih slovenskega filma v Pulju (16. - 19. maj), v Kinu Valli, so bili predstavljeni Gajin svet, Cankar, restavrirani film Na svoji zemlji in Rudar.
- Na retrospektivi slovenskih kratkih filmov na festivalu Drama v Grčiji (15. - 21. september) so bili prikazani Bizgeci: Pesniki (2003) Grega Mastnaka, Srce je kos mesa (2004) Jana Cvitkoviča, Na sončni strani Alp (2007) Janeza Burgerja, Vsakdan ni vsak dan (2008) Martina Turka, Vučko (2008) Matevža Luzarja, Prespana pomlad (2014) Dominika Menceja, Čikorja 'an kafe (2009), Celica (2018) Dušana Kastelica, Boles (2013) Špele Čadež, Selitev (2016) Žige Virca, Trahere (2017) Juša Jeraja in Atile Urbančiča ter Zamejen (2017) in Ples ljubezni (2018) Lea Černica.
- Na Dnevih slovenskega filma v Budimpešti (10. - 12. oktober) so bili predstavljeni filmi Ne bom več luzerka režiserke Urše Menart, Posledice režiserja Darka Štanteta in Igram, sem režiserja Miroslava Mandića. Vsi filmi so bili predvajani z madžarskimi podnapisi.
- Na retrospektivi slovenskega filma v Sankt Peterburgu (22. - 27. november) so bili prikazani filmi: Ne bom več luzerka (2018), Houston, imamo problem! (2016), Slovenija, Avstralija in jutri ves svet (2017), Nika (2016), Ivan (2017), Stekle lisice (2017), Košarkar naj bo (2017) in restavrirana verzija filma Dolina miru (1956). Vsi filmi so bili predvajani z ruskimi podnapisi.
- Na Dnevih slovenskega filma v Berlinu (22. - 24. november) so bili prikazani celovečerni
igrani filmi
Ne bom več luzerka (Urša Menart), Posledice (Darko
Štante),
Zgodovina ljubezni (Sonja Prosenc) in kratki filmi Fundamenti
(Peter Cerovšek), Sčasoma (Aron Horváth), Dere sen jas mali bija
(Tina Ščavničar), Nežka (Gaja Möderndorfer), Soma (Sandra
Jovanovska),
Vse, kar ti hočem povedati s telepatskimi signali, ko me ne poslušaš (Ester Ivakić), Mašina Spomina (Kristina Kokalj) in Poslednji dan Rudolfa Nietscheja (Blaž Kutin).
- Na Dnevih slovenskega filma v Gdynii in Varšavi (4. - 8. december) je bilo na ogled pet filmov: Razredni sovražnik, Ne bom več luzerka, Posledice, Houston, imamo problem! in restavrirana verzija filma Dolina miru. Vsi filmi so bili predvajani s poljskimi podnapisi.
- Na Dnevih slovenskega filma v Beogradu (2. - 9. december) so se predvajali filmi Ne bom več luzerka (2018), r. Urša Menart, Izbrisana (2018), r. Miha Mazzini, Oroslan (2019), r. Matjaž Ivanišin, Prekletstvo Valburge (2019), r. Tomaž Gorkič, Človek s senco (2019), r. Ema Kugler in kratki filmi Bik (2019), r. Bojan Labovič, Potop (2019), r. Kristijan Krajnčan, Alzheimer caffe (2019), r. Martin Draksler, Raj (2019), r. Sonja Prosenc in Mitja Ličen, Kratki rezi (2019), Garderoba (2018), r. Ema Muc, Šola (2018), r. Aron Horvath in Metod (2019), r. Tomaž Gorkič ter dokumentarni filmi Stric Geza ide u Zaturce (2019), r. Jože Glažar in Štefan Kardoš, in Tkanje pogledov – Jože Dolmark (2017), r. Boris Jurjaševič .
Leto 2018
- Na Dnevih slovenskega filma v Sarajevu (21. – 23. marec) so si obiskovalci Kino Meeting Pointa lahko ogledali filme Slovenija, Avstralija in jutri ves svet, Ivan in Rudar.
- Gledalci so si v fokusu na slovenski film v okviru Let's CEE Film Festival na Dunaju lahko ogledali kar 12 slovenskih filmov, od tega 7 celovečernih in 5 kratkih. Režiser Janez Burger se je predstavil z dvema igranima celovečernima filmoma in sicer V leru (1999) in najnovejšim Ivan (2017). V Slovenskem fokusu so bili Družinica (2017), Rudar (2017) in Vztrajanje (2017), manjšinska koprodukcija Moški ne jočejo (2017). Od kratkih filmov so se predstavili: Jaz sem (2017), Celica (2017), Martin Krpan (2017), Koyaa: Divji ležalnik (2017) in koprodukcijski V modrino (2017).
- Na Dnevih slovenskega filma v Pulju (17. – 20. maj), v Kinu Valli, so bili predstavljeni restavrirani To so gadi, Slovenija, Avstralija in jutri ves svet, katere sestavni del so tudi komični prizori in dve mladinski uspešnici Pojdi z mano ter Košarkar naj bo.
- Na Dnevih slovenskega filma v Osijeku (14. – 28. maj), v Kinu Urania, so bili predstavljeni filmi Košarkar naj bo, Ivan in Slovenija, Avstralija in jutri ves svet.
- Na dnevih slovenskega filma v Budimpešti (12. – 14. oktober), v Kinu Toldi, so bili predstavljeni Ivan, Rudar, Playing Men ter kratki film Fountain.
- Na retrospektivi slovenskega filma v Rigi, v sklopu festivala Riga International Film Festival (26. – 31. oktober), so se predstavili Zgodovina ljubezni, Ivan, Rudar, Vztrajanje, Playing Men, Družina in Ponovni pogled na Modri žamet - Blue Velvet Revisited.
- Na retrospektivi slovenskega filma v Minsku, v sklopu festivala Minsk International Film Festival (2. – 9. november), so predstavili filme Ekspres, ekspres (1997), Varuh meje (2002), Rezervni deli (2003), Pokrajina št. 2 (2008), Razredni sovražnik (2013) in restavrirano verzijo filma Dolina miru (1956).
- Na retrospektivi slovenskega filma v Moskvi (8. – 12. november) so bili prikazani filmi: Houston, imamo problem! (2016), Slovenija, Avstralija in jutri ves svet (2017), Nika (2016), Ivan (2017), Stekle lisice (2017), Košarkar naj bo (2017) in restavrirana verzija filma Dolina miru (1956). Vsi filmi so bili predvajani z ruskimi podnapisi.
- Na Dnevih slovenskega filma v Berlinu (23. – 25. november) so bili prikazani filmi: celovečerna igrana filma Rudar in Ivan, dokumentarni film Odraščanje, manjšinska koprodukcija Moški ne jočejo ter osem kratkih filmov: Celica, Assunta,Iva, Vrzel, Ples ljubezni, Seme radosti, Nevidna roka Adama Smitha in A very short film.
- Na retrospektivi slovenskega filma v sklopu 14. Festivala Mediteranskega
Filma so bili prikazani kratki filmi:
Srce je kos mesa (2004), Vsakdan ni vsak dan (2008), Vučko (2008), Mulci: Abortus (2014), Oči, a lahko jaz šofiram?
(2012), Selitev (2016), Čikorja 'an kafe (2009), Boles (2013), Celica (2017), Zamejen
(2017) in Fundamenti (2018).
- Na dnevih slovenskega filma v Beogradu (11. – 14. december) so prikazali
filme
Cankar, digitalno restavrirano verzijo filma Na svoji zemlji (1948), Rudar, Pojdi z mano, Prebujanja, Koliko se ljubiš?, Odraščanje, Govori glasneje ter kratke filme Nedeljsko jutro, Fundamenti, Fantek in baba,
Versopolis, Nenad, Tunel in Rojen za umret.
Leto 2017
- Na retrospektivi celovečernih igranih filmov scenarista in režiserja Vinka Möderndorferja so v berlinskem kinu Babylon (27. in 28. februar) predstavili Inferno (2014), Pokrajina Št. 2 (2008) in Predmestje (2004). Organizator retrospektive in razstave je bil Slovenski kulturni center v Berlinu (Veleposlaništvo RS v Berlinu), Slovenski filmski center in produkcijska hiša Forum Ljubljana.
- Na Dnevih slovenskega filma v Sarajevu (12. maj) so si obiskovalci Kino Meeting Pointa lahko ogledali Nočno življenje, režiserja Damjana Kozoleta, Šiška Deluxe, režiserja Jana Cvitkoviča, Srečno, Orlo!, režiserke Sare Kern in Nočna ptica, režiserke Špele Čadež. Projekt se je pripravil v sodelovanju s Slovenskim filmskim centrom, Veleposlaništvom Republike Slovenije v Sarajevu, Lektoratom slovenskega jezika na oddelku za slovanske jezike in književnost FF UNSA in Društvom Slovencev Ivan Cankar v Sarajevu.
- Na Dnevih slovenskega filma (Pulj, 18. - 21. maj), v Kinu Valli, so bili predstavljeni restavrirana Dolina miru, režiserja Franceta Štiglica, Šiška Deluxe, režiserja Jana Cvitkoviča, Nočno življenje, režiserja Damjana Kozoleta in Nika, režiserja Slobodana Maksimoviča. Projekt se je pripravil v sodelovanju s Slovenskim filmskim centrom, Slovenskim kulturnim društvom Istra, ter puljskim filmskim festivalom.
- Na Dnevih slovenskega filma (Osijek, 29. maj – 5. junij), v Kinu Urania, so bili predstavljeni restavrirana Dolina miru, režiserja Franceta Štiglica, Nočno življenje, režiserja Damjana Kozoleta in Nika, režiserja Slobodana Maksimoviča. Dnevi slovenskega filma v Osijeku so se pripravili v sodelovanju s Slovenskim filmskim centrom, Veleposlaništvom Republike Slovenije v Zagrebu in Kinematografi Osijek.
- Na restrospektivi slovenskih filmov na mednarodnem filmskem festivalu Transilvanija (Cluj-Napoca, 2. – 22. junij) je bilo v sklopu Fokus Slovenija prikazanih sedem celovečernih filmov zadnjih štirih let: Razredni sovražnik, režiser Rok Biček, Šiška Deluxe, režiser Jan Cvitkovič, Drevo, režiserka Sonja Prosenc, Inferno, režiser Vinko Möderndorfer, Houston, imamo problem!, režiser Žiga Virc, Ponovni pogled na Modri žamet - Blue Velvet Revisited, režiser Peter Braatz in Dolina miru (restavrirana verzija), režiser France Štiglic. Ob tem je potekala tudi mini retrospektiva filmov Damjana Kozoleta, ki so jo naslovili 3x3 Kozole: predvajali so režiserjev prvenec Usodni telefon (1987), Rezervni deli (2003) in Nočno življenje (2016).
- Na Dnevih slovenskega filma v Budimpešti (13. – 15. oktober), v organizaciji Slovenskega filmskega centra in Budapest Filma ter v sodelovanju z Veleposlaništvom Republike Slovenije v Budimpešti, si je madžarsko občinstvo v kinu Toldi lahko ogledalo tri slovenske filme, in sicer Nočno življenje Damjana Kozoleta, Houston, imamo problem! Žige Virca in Nika Slobodana Maksimovića.
- Na Dnevih slovenskega filma v Beogradu (november 2017), v Jugoslovanski kinoteki, je v organizaciji Društva Slovencev Sava potekala predstavitev kratkih in celovečernih slovenskih filmov iz zadnjega leta. Skupaj šestnajst filmov. Kratki filmi: Trahere, Dobro unovčeno popoldne, Oropana duša, Ko sem pogledala navzdol, Moderne Kunst, Anja Ganja,Apoptoza, Fountain. Celovečerni filmi: Stekle lisice, Charlatan Magnifique, Codelli, Mesto svetlobe, Ksana, Sedem grehov in vrlin, Futura: na odprtem, Slovenija, Avstralija in jutri ves svet.
- Na Dnevih slovenskega filma v Berlinu (november 2017), v kinu Sputnik, se je predstavilo enajst filmov v organizaciji društva Periskop. Dokumentarni filmi Dan osvoboditve, Družina, Kaj pa Mojca? in kratki filmi Lovska sreča, Huda si, Zamejen, Vsi smo tu že od nekdaj, Slovo, Anja Ganja in Trahere.
- Na mednarodnem filmskem festivalu Scanorama (november 2017) v Vilni (Fokus na slovenski film) je prvič potekala večja predstavitev slovenskih filmov. Predstavili so se celovečerni filmi: Drevo režiserke Sonje Prosenc, Nočno življenje režiserja Damjana Kozoleta, Inferno režiserja Vinka Möderndorferja, Šiška Deluxe režiserja Jana Cvitkoviča in Dolina miru režiserja Franceta Štiglica, v restavrirani verziji iz leta 2016.
Leto 2016
- Na 30. Bolzano film festival Bozen (13. -17. april) so prikazali z beneškimi levom prihodnosti nagrajeni film Jana Cvitkoviča - Kruh in mleko (2001), pred njim pa njegov kratki film Ljubezen na strehi sveta (2015), Šiška Deluxe (2015), zadnji celovečerni film Jana Cvitkoviča, pred njim pa večkrat nagrajeni kratki animirani film Boles (2013) Špele Čadež. Kratki pregled slovenske filmske produkcije se je zaključil z dvema filmoma Janeza Burgerja: celovečerni V leru (1999) in kratkometražni Sprava (2014).
- Na 25. Dnevih hrvaškega filma (21. - 24. april)so predstavili Festival slovenskega filma z letošnjim izborom devetih kratkih filmov
- V panorami slovenskega filma na filmskem festivalu Al este de Lima (Vzhodno od Lime) Peru, ( 1. - 11. junij) so predstavili filme Čefurji, raus! (2013) Gorana Vojnovića, Lahko noč, gospodična (2011) Metoda Pevca, Drevo (2014) Sonje Prosenc, Panika (2013) Barbare Zemljič, Zapelji me Marka Šantiča, Izlet (2011) Nejca Gazvode, Šiška Deluxe (2015) Jana Cvitkoviča in Razredni sovražnik (2013) Roka Bička. Vsi filmi so imeli španske podnapise.
- Na 9. Filmfestivalu del Garda (16.-19. junij), Italija so prikazali Šiška Deluxe in kratki film Ljubezen na strehi sveta Jana Cvitkoviča, Srečen za umret, prvenec Matevža Luzarja iz leta 2013, ter Drevo, prvenec Sonje Prosenc iz leta 2014.
- Na Dnevih slovenskega filma v Beogradu ( 22. -25. november), Jugoslovanska kinoteka so prikazali Dolino miru (1956) režiserja Franceta Štiglica, Sedmino (1969) režiserja Matjaža Klopčiča, Pot v raj (2014), prvenec režiserja Blaža Završnika, Komedija solz (2016), ravno tako prvenec Marka Sosiča, Mama (2016) režiserja Vlada Škafarja. Prikazani so bili tudi dokumentarni filmi Ponovni pogled na Modri žamet - Blue Velvet Revisited (2016) režiserja Petra Braatza, Križ in kladivo (2015) režiserja Bojana Laboviča, Ne grem na koleno (2015) režiserja Dušana Moravca in Nara Petrovič = človek (2016) režiserja Borisa Petkovića. Novi slovenski kratki film so predstavljali Prvih 10 - Remake (2016) režiserja Janeza Burgerja, Dober tek, življenje! (2016) režiserke Urške Djukić, Meje (2016) režiserja Damjana Kozoleta, študentski film Male ribe (2015) režiserke Maje Križnik ter Selitev (2016) režiserja Žige Virca.
- Na Dnevih Slovenskega filma na Dunaju ( 23.-26. november), s podnaslovom Ljubezen, moč in poezija,
so pod okriljem dunajskega festivala Let's CEE in Skice, predstavili tri slovenske filme - Mama (2016) Vlada Škafarja , Circus Fantasticus (2010) Janeza Burgerja in Psi brezčasja (2015) Mateja Nahtigala. - Neues slowenisches Kino, Berlin (6. in 7. december), Kinokunst 66 (2. izdaja v organizaciji društvo Periskop), je prikazal filme Srečno, Orlo! Sare Kern, Dober tek, življenje! režiserke Urške Djukić, Male ribe Maje Križnik, Nočna ptica Špele Čadež ter Selitev Žige Virca, Idila Tomaža Gorkiča, Družinski film Olma Omerzuja in Houston, imamo problem! Žige Virca.
- Ob 25-letnici samostojnosti države smo v sodelovanju z našimi veleposlaništvi pripravili retrospektive še v Bratislavi, Buenos Airesu, Montevideu, Zagrebu, Budimpešti, Strasbourgu, Braziliji.
Leto 2015
- maja je v Gradcu potekala retrospektiva slovenskega filma. V Geidorf Kunstkinu so odvrteli filmi Drevo, prvenec režiserke Sonje Prosenc, dokumentarni film Mama Evropa Petre Seliškar, avstrijsko-slovenska koprodukcijo Gozdovi so še vedno zeleni Marka Naberšnika, Srečen za umret Matevža Luzarja ter Slovenka in Projekt: rak Damjana Kozoleta.
- novembra so v Jugoslovanski kinoteki potekali Dnevi slovenskega filma, ki jih je odprl prvenec Nahrani me z besedami (Martin Turk), na sporedu pa sta bila še dva sodobna igrana celovečerca, prav tako prvenca: Panika (Barbara Zemljič) z lepim kinematografskim obiskom v Sloveniji in Psi brezčasja (Matej Nahtigal) in Umetni raj (Karpo Godina). Na sporedu so bili tudi štirje dokumentarni filmi: Banditenkinder – slovenskemu narodu ukradeni otroci (Maja Weiss), Kaj pa Mojca? (Urša Menart), Dom (Metod Pevec), Karpopotnik (Matjaž Ivanišin). Slovenski kratki film sta predstavljala Ljubezen na strehi sveta (Jan Cvitkovič) in Šampanjski twist (Harry Rag).
- decembra je potekal festival Neues Slowenisches Kino v berlinskem kinu Babylon, kjer se je zvrstilo 9 filmov mladih slovenskih avtorjev. Prvi dan so bili na ogled zmagovalec preštevilnih filmskih festivalov, animirani Boles (r. Špela Čadež) ter dva celovečerna igrana prvenca: Drevo (r. Sonja Prosenc) in Razredni sovražnik (r. Rok Biček). Drugi dan je NSK v Babylonu predstavil igrani prvenec Zapelji me (r. Marko Šantić), dokumentarni Boj za (r. Siniša Gačić), kratki igrani Šuolni iz Trsta (r. Gregor Božič), dokumentarno-eksperimentalni Karpopotnik (r. Matjaž Ivanišin), kratki Prespana pomlad (r. Dominik Mencej) in celovečerni prvenec Mlada noč (r. Olmo Omerzu).
Leto 2014
- aprila so na Dunaju potekali Dnevi slovenskega filma z retrospektivo štirih filmskih del slovenskih režiserjev. Prikazali so štiri sodobne večkratno nagrajene slovenske filme, ki jih povezuje podnaslov Ljubezen, prevara, kruh in igre (Šanghaj Marka Naberšnika, Kruha in iger Klemna Dvornika, Dvojina Nejca Gazvode in Piran - Pirano Gorana Vojnovića).
- maja je potekal 27. Festival češkega filma (Finále Plzeň). Letošnja filmska gostja nacionalnega filmskega festivala je bila Slovenija. V programu, v katerem vsako leto predstavijo kinematografijo določene evropske države, so bili prikazani štirje slovenski filmi iz zadnjih let, ki na Češkem še niso doživeli premiere. To so bili: Zapelji me (režija Marko Šantić), Srečen za umret (režija Matevž Luzar), Čefurji raus! (režija Goran Vojnović), Karpopotnik (režija Matjaž Ivanišin).
Leto 2013
V letu 2013 so bile izvedene tri splošne retrospektive slovenskega filma:
- prva v Južni Ameriki (oktobra v Buonos Airesu, Argentina; oktobra/novembra v Limi, Peru in decembra v Montevideu, Uragvaj)
- druga je potekala decembra v Izraelu (kinoteke v mestih Jeruzalem, Haifa, Tal Aviv, Sderot, Herzelia, Holon in Rosh Pina)
- tudi tretja je bila v mesecu decembru v Franciji, na festivalu evropskega filma v Les Arcu, v sklopu retrospektive filmov iz bivše Jugoslavije
in tri avtorske retrospektive:
- retrospektiva filmov Damjana Kozoleta na Festivalu Let's CEE na Dunaju (september)
- mini retrospektiva filmov Metoda Pevca na Festivalu CinEast v Luxemburgu (oktober)
- retrospektiva filmov Karpa Godine, Frankfurt (november/ december)
Leto 2012
V letu 2012 so potekale naslednje retrospektive:
- Marca je v Beogradu potekal teden slovenskega filma v dvorani Jugoslovanske kinoteke. To je bila po osamosvojitvi prva retrospektiva slovenskega filma v Srbiji, pri kateri se je v priprave poleg Slovenskega filmskega centra vključilo tudi veleposlaništvo republike Slovenije v Beogradu (retrospektiva v Beogradu).
- Druga retrospektiva slovenskega filma je potekala aprila v okviru 13. mednarodnega filmskega festivala v italijanskem mestu Lecce.
- Tretja retrospektiva je potekala oktobra v Rimu, kjer je potekal najstarejši filmski festival tega mesta. Režiserju Damjanu Kozoletu so na svečani slovesnosti podelili nagrado za življenjsko delo. Predstavitev slovenskih filmov v »večnem» mestu je omogočilo sodelovanje Slovenskega filmskega centra in Veleposlaništva Republike Slovenije v Rimu.
- Četrta retrospektiva v letu 2012 je na povabilo pariškega kulturnega centra potekala v pariškem Centru Pompidou v okviru 11. festivala animiranega filma, ki je nosil naslov Vzhodno od Jadrana.
Leto 2011
2 retrospektivi:
- zgodovinska retrospektiva v Los Angelesu (program), ki je v mesecu septembru potekala v kinodvorani Billy Wilder
- retrospektiva slovenskih filmov zadnjih dvajsetih let, ki je novembra potekala v Makedonski kinoteki v Skopju
Leto 2010
- Retrospektiva slovenskega novega filma na festivalu v Motovunu (26. - 30. junij).
Leto 2008
2 retrospektivi:
- Bruselj, Belgija in ZDA ter Kanada (New York, Cleveland, Vancouver, Washington, Ottawa, Seattle)
Leto 2007
- V Cannesu se je Filmski sklad predstavil na sejmu, ob tem pa je potekala tudi retrospektiva slovenskega filma v posebnem, uradnem programu Tous Le Cinema Du Monde. Na retrospektivi oz. slovenskem dnevu v Cannesu so se predstavili celovečerni filmi Predmestje (Möderndorfer), Odgrobadogroba (Cvitkovič), Pod njenim oknom (Pevec) in Slepa pega (Slak).
Leto 2006
6 preglednih in ena avtorska retrospektiva:
- Bradford (VB, v okviru mednarodnega filmskega festivala),
- Katowice (Poljska),
- Budimpešta (Madžarska),
- London (VB),
- Siena (Italija, v okviru mednarodnega festivala kratkega filma),
- Jyväskylä (Finska),
- Milano (Italija).
Leto 2005
- London, Edinburgh (zloženka)
Leto 2003
5 retrospektiv:
-
Graz (Avstrija),
- Barcelona (Španija),
- New York (ZDA) (zloženka),
- Rim (Italija),
- Stockholm (Švedska).
Leto 2002
3 retrospektive:
- Budimpešta (Madžarska),
- Madrid (Španija),
- Dunaj (Avstrija) (zloženka).
Leto 2001
6 retrospektiv:
- tri v Nemčiji (Berlin, Frankfurt, München),
- dve v Kanadi (Ottava in Vancouver) in
- ena v Češki republiki (Praga).
Leto 2000
Prvo retrospektivo slovenskega filma po osamosvojitvi smo priredili v sodelovanju s Slovensko kinoteko in sicer v okviru francoskega filmskega festivala v Montpellierju (prerez slovenske filmske ustvarjalnosti do šestdesetih let do danes).