Retrospektive

Ena od bistvenih nalog Slovenskega filmskega centra je tudi promocija slovenskega filma po svetu. Za promocijo slovenskega filma so zelo pomembne retrospektive v tujini: med leti 2000 in 2014 jih je pripravil 40.

Na filmskih retrospektivah se nacionalne kinematografije predstavijo tujim gledalcem, ki niso izključno obiskovalci filmskih festivalov. Gledalci lahko spoznavajo tudi filmske klasike iz posameznih držav in ne zgolj sodobnih filmov. Takšno celovito predstavitev je slovenski film npr. imel leta 2008, v newyorškem Lincoln Centru in leta 2011 v Billy Wilder Theater v Los Angelesu.


Leto 2016

  • Na 30. Bolzano film festival Bozen (13. -17. april)so prikazali z beneškimi levom prihodnosti nagrajeni film Jana Cvitkoviča - Kruh in mleko (2001), pred njim pa njegov kratki film Ljubezen na strehi sveta (2015), Šiška Deluxe (2015), zadnji celovečerni film Jana Cvitkoviča, pred njim pa večkrat nagrajeni kratki animirani film Boles (2013) Špele Čadež. Kratki pregled slovenske filmske produkcije se je zaključil z dvema filmoma Janeza Burgerja: celovečerni V leru (1999) in kratkometražni Sprava (2014).
  • Na 25.Dnevih hrvaškega filma (21. -24. april)so predstavili Festival slovenskega filma z letošnjim izborom devetih kratkih filmov
  • V panorami slovenskega filma na filmskem festivalu Al este de Lima (Vzhodno od Lime) Peru, ( 1. - 11. junij) so predstavili filme Čefurji, raus! (2013) Gorana Vojnovića, Lahko noč, gospodična(2011) Metoda Pevca, Drevo (2014) Sonje Prosenc, Panika (2013) Barbare Zemljič, Zapelji me Marka Šantiča, Izlet (2011) Nejca Gazvode, Šiška Deluxe (2015) Jana Cvitkoviča in Razredni sovražnik (2013) Roka Bička. Vsi filmi so imeli španske podnapise.
  • Na 9. Filmfestivalu del Garda (16.-19. junij), Italija so prikazali Šiško Deluxe in kratki film Ljubezen na strehi sveta Jana Cvitkoviča, Srečen za umret, prvenec Matevža Luzarja iz leta 2013, ter Drevo, prvenec Sonje Prosenc iz leta 2014.
  • na Dnevih slovenskega filma v Beogradu ( 22. -25. november), Jugoslovanska kinoteka so prikazali Dolino miru (1956) režiserja Franceta Štiglica, Sedmino (1969) režiserja Matjaža Klopčiča, Pot v raj (2014), prvenec režiserja Blaža Završnika, Komedija solz (2016), ravno tako prvenec Marka Sosiča, Mama (2016) režiserja Vlada Škafarja. Prikazani so bili tudi dokumentarni filmi Blue Velvet Revisited (2016) režiserja Petra Braatza, Križ in kladivo (2015) režiserja Bojana Laboviča ,Ne grem na koleno (2015) režiserja Dušana Moravca in Nara Petrovič = Človek (2016) režiserja Borisa Petkovića. Novi slovenski kratki film so predstavljali Prvih deset - remake (2016) režiserja Janeza Burgerja, Dober tek, življenje (2016) režiserke Urške Djukić, Meje (2016 )režiserja Damjana Kozoleta, študentski film Male ribe (2015) režiserke Maje Križnik ter Selitev (2016) režiserja Žiga Virca.
  • na Dnevih Slovenskega filma na Dunaju ( 23.-26. november), s podnaslovom Ljubezen, moč in poezija,
    so pod okriljem dunajskega festivala Let's CEE in Skice, predstavili tri slovenske filme - Mama Vlada Škafarja (2016), Circus Fantasticus (2010) Janeza Burgerja in Psi brezčasja (2015) Mateja Nahtigala.
  • Neues slowenisches Kino, Berlin (6. in 7. december), Kinokunst 66 (2. izdaja v organizaciji društvo Periskop), je prikazal
    filme Srečno, Orlo! Sare Kern, Dober tek, življenje! režiserke Urške Djukić, Male ribe Maje Križnik, Nočno ptica Špele Čadež ter Selitev Žiga Virca, Idila Tomaža Gorkiča, Družinski film Olma Omerzuja in Houston, imamo problem! Žige Virca.
  • Ob 25-letnici samostojnosti države smo v sodelovanju z našimi veleposlaništvi pripravili retrospektive še v Bratislavi, Buenos Airesu, Montevideu, Zagrebu, Budimpešti, Strasbourgu, Braziliji.

Leto 2015

  • maja je v Gradcu potekala retrospektiva slovenskega filma. V Geidorf Kunstkinu so odvrteli filmi Drevo, prvenec režiserke Sonje Prosenc, dokumentarni film Mama Evropa Petre Seliškar, avstrijsko-slovenska koprodukcijo Gozdovi so še vedno zeleni Marka Naberšnika, Srečen za umret Matevža Luzarja ter Slovenka in Projekt: Rak Damjana Kozoleta.
  • novembra so v Jugoslovanski kinoteki potekali Dnevi slovenskega filma, ki jih je odprl prvenec Nahrani me z besedami (Martin Turk), na sporedu pa sta bila še dva sodobna igrana celovečerca, prav tako prvenca: Panika (Barbara Zemljič) z lepim kinematografskim obiskom v Sloveniji in Psi brezčasja (Matej Nahtigal) in Umetni raj (Karpo Godina). Na sporedu so bili tudi štirje dokumentarni filmi: Banditenkinder – slovenskemu narodu ukradeni otroci (Maja Weiss), Kaj pa Mojca (Urša Menart), Dom (Metod Pevec), Karpopotnik (Matjaž Ivanišin). Slovenski kratki film sta predstavljala Ljubezen na strehi sveta (Jan Cvitkovič) in Šampanjski twist (Harry Rag).
  • decembra je potekal festival Neues Slowenisches Kino v berlinskem kinu Babylon, kjer se je zvrstilo 9 filmov mladih slovenskih avtorjev. Prvi dan so bili na ogled zmagovalec preštevilnih filmskih festivalov, animirani Boles (r. Špela Čadež) ter dva celovečerna igrana prvenca: Drevo (r. Sonja Prosenc) in Razredni sovražnik (r. Rok Biček). Drugi dan je NSK v Babylonu predstavil igrani prvenec Zapelji me (r. Marko Šantić), dokumentarni Boj za (r. Siniša Gačić), kratki igrani Šuolni iz Trsta (r. Gregor Božič), dokumentarno-eksperimentalni Karpopotnik (r. Matjaž Ivanišin), kratki Prespana pomlad (r. Dominik Mencej) in celovečerni prvenec Mlada noč (r. Olmo Omerzu).

Leto 2014

  • aprila so na Dunaju potekali Dnevi slovenskega filma z retrospektivo štirih filmskih del slovenskih režiserjev. Prikazali so štiri sodobne večkratno nagrajene slovenske filme, ki jih povezuje podnaslov Ljubezen, prevara, kruh in igre (Šanghaj Marka Naberšnika, Kruha in iger Klemna Dvornika, Dvojina Nejca Gazvode in Piran-Pirano Gorana Vojnovića).
  • maja je potekal 27. Festival češkega filma (Finále Plzeň). Letošnja filmska gostja nacionalnega filmskega festivala je bila Slovenija. V programu, v katerem vsako leto predstavijo kinematografijo določene evropske države, so bili prikazani štirje slovenski filmi iz zadnjih let, ki na Češkem še niso doživeli premiere. To so bili: Zapelji me (režija Marko Šantić), Srečen za umret (režija Matevž Luzar), Čefurji raus! (režija Goran Vojnović), Karpopotnik (režija Matjaž Ivanišin).

Leto 2013

V letu 2013 so bile izvedene tri splošne retrospektive slovenskega filma:

  • prva v Južni Ameriki (oktobra v Buonos Airesu, Argentina; oktobra/novembra v Limi, Peru in decembra v Montevideu, Uragvaj)
  • druga je potekala decembra v Izraelu (kinoteke v mestih Jeruzalem, Haifa, Tal Aviv, Sderot, Herzelia, Holon in Rosh Pina)
  • tudi tretja je bila v mesecu decembru v Franciji, na festivalu evropskega filma v Les Arcu, v sklopu retrospektive filmov iz bivše Jugoslavije

in tri avtorske retrospektive:

  • retrospektiva filmov Damjana Kozoleta na Festivalu Let's CEE na Dunaju (september)
  • mini retrospektiva filmov Metoda Pevca na Festivalu CinEast v Luxemburgu (oktober)
  • retrospektiva filmov Karpa Godine, Frankfurt (november/ december)

Leto 2012

V letu 2012 so potekale naslednje retrospektive:

  • Marca je v Beogradu potekal teden slovenskega filma v dvorani Jugoslovanske kinoteke. To je bila po osamosvojitvi prva retrospektiva slovenskega filma v Srbiji, pri kateri se je v priprave poleg Slovenskega filmskega centra vključilo tudi veleposlaništvo republike Slovenije v Beogradu (retrospektiva v Beogradu).
  • Druga retrospektiva slovenskega filma je potekala aprila v okviru 13. mednarodnega filmskega festivala v italijanskem mestu Lecce.
  • Tretja retrospektiva je potekala oktobra v Rimu, kjer je potekal najstarejši filmski festival tega mesta. Režiserju Damjanu Kozoletu so na svečani slovesnosti podelili nagrado za življenjsko delo. Predstavitev slovenskih filmov v »večnem» mestu je omogočilo sodelovanje Slovenskega filmskega centra in Veleposlaništva Republike Slovenije v Rimu.
  • Četrta retrospektiva v letu 2012 je na povabilo pariškega kulturnega centra potekala v pariškem Centru Pompidou v okviru 11. festivala animiranega filma, ki je nosil naslov Vzhodno od Jadrana.

Leto 2011

2 retrospektivi:

  • zgodovinska retrospektiva v Los Angelesu (program), ki je v mesecu septembru potekala v kinodvorani Billy Wilder
  • retrospektiva slovenskih filmov zadnjih dvajsetih let, ki je novembra potekala v Makedonski kinoteki v Skopju

Leto 2010

  • Retrospektiva slovenskega novega filma na festivalu v Motovunu (26. - 30. junij).

Leto 2008

2 retrospektivi:

  • Bruselj, Belgija in ZDA ter Kanada (New York, Cleveland, Vancouver, Washington, Ottawa, Seattle)

Leto 2007

  • V Cannesu se je Filmski sklad predstavil na sejmu, ob tem pa je potekala tudi retrospektiva slovenskega filma v posebnem, uradnem programu Tous Le Cinema Du Monde. Na retrospektivi oz. slovenskem dnevu v Cannesu so se predstavili celovečerni filmi Predmestje (Möderndorfer), Odgrobadogroba (Cvitkovič), Pod njenim oknom (Pevec) in Slepa pega (Slak).

Leto 2006

6 preglednih in ena avtorska retrospektiva:

  • Bradford (VB, v okviru mednarodnega filmskega festivala),
  • Katowice (Poljska),
  • Budimpešta (Madžarska),
  • London (VB),
  • Siena (Italija, v okviru mednarodnega festivala kratkega filma),
  • Jyväskylä (Finska),
  • Milano (Italija).

Leto 2005


Leto 2003

5 retrospektiv:

    Graz (Avstrija),
  • Barcelona (Španija),
  • New York (ZDA) (zloženka),
  • Rim (Italija),
  • Stockholm (Švedska).

Leto 2002

3 retrospektive:

  • Budimpešta (Madžarska),
  • Madrid (Španija),
  • Dunaj (Avstrija) (zloženka).

Leto 2001

6 retrospektiv:

  • tri v Nemčiji (Berlin, Frankfurt, München),
  • dve v Kanadi (Ottava in Vancouver) in
  • ena v Češki republiki (Praga).

Leto 2000

Prvo retrospektivo slovenskega filma po osamosvojitvi smo priredili v sodelovanju s Slovensko kinoteko in sicer v okviru francoskega filmskega festivala v Montpellierju (prerez slovenske filmske ustvarjalnosti do šestdesetih let do danes).