Filmska vzgoja na Kulturnem bazarju

23. marec 2014
V Cankarjevem domu bo 26. marca že šesto leto potekal Kulturni bazar, ki je sedaj tradicionalno zasnovan kot oblika strokovnega usposabljanja za strokovne delavce v vzgoji in izobraževanju ter kulturi, za študente ter širšo strokovno javnost.


Kaj nam letos prinaša program filmske  vzgoje, ki jo v zadnjih letih z razpisom financira tudi Slovenski filmski center?

Linhartova dvorana:

10.45–12.10
Anna van der Heide: Navihani Bram, filmska predstava
Primerno za: OŠ in O Režija: Anna van der Heide, Nizozemska, 2012, distribucija v Sloveniji: FIVIA – Vojnik; scenarij: Tamara Bos; animacija: Balder Westein; montaža: Michiel Reichwein; glasba: Fons Merkies; igrajo: Coen van Overdam, Roosmarijn van der Hoek, Katja Herbers, Tjebbo Gerritsma, René Groothof, Egbert-Jan Weeber, Isabelle Smit; produkcija: Burny Bos, Ruud van der Heyde. Izvirni jezik nizozemščina, sinhronizacija v slovenščino: glas: Katja Preša (izvajalec Kinodvor)

14:00 – 15:00
 Zdrav življenjski slog v slovenskih animiranih filmih, projekcija filmov in kratek uvodni pogovor z otroki o animiranem filmu Primerno za: OŠ in O Koprodukcija: Slovenski filmski center, Slovenski filmski arhiv, RTV Slovenija, Slovenska kinoteka, Animateka Projekcija izbora slovenskih animiranih filmov na temo zdrav življenjski slog. Z izbranimi risanimi filmi se bomo sprehodili skozi zgodovino slovenske animacije v tistem segmentu, ki se je na različne načine posvečal vprašanjem izboljšanja bivanjskih razmer, zdravega načina življenja ter obsodbe posegov, ki ogrožajo naravo in človeka. Predvajali bomo dela, ki kritično presojajo določene razvade, se upirajo potrošništvu ter se zavzemajo za varovanje okolja in zdrav odnos do sveta. Kratek pregled, ki sega od Hribcev do Bizgecev in od Deteljčka do Deželice Pimpan, bo uvedel avtor izbora dr. Andrej Šprah iz Slovenske kinoteke.

Kosovelova dvorana:

16.30–17.30
Risanke – otrokov vstop v svet medijev. O pomenu premišljene izbire in kakovostne sinhronizacije risank za otroke, strokovno predavanje. Primerno za: SŠ in O Izvaja: Andreja Hafner, urednica animiranh oddaj za otroke v Otroškem in mladinskem programu TV Slovenija Medijsko opismenjevanje otrok se začne že v zgodnjem otroštvu in žanr, ki je otrokom najbližji, so zagotovo risanke. Toda – ali so res vse risanke primerne za otroke? Na kaj moramo biti še posebej pozorni, ko se odločamo, katere risanke otroku ponuditi v njegovih prvih srečanjih z mediji? In kakšen pomen ima za otrokov razvoj kakovostna sinhronizacija v slovenski jezik? Na predavanju boste dobili odgovore na ta in še veliko drugih pomembnih vprašanj, povezanih z risankami za otroke.

16.45–17.30
Pogovor o(b) Razrednem sovražniku, filmska vzgoja
 Primerno za: SŠ in O Sodelujejo: dr. Saška Roškar, Nacionalni inštitut za javno zdravje, psihologinja, in Jure Grgurevič, Gimnazija Šentvid, profesor matematike in psihologije; vodi: Maja Krajnc, odg. urednica revije KINO!, Kino-katedra za srednješolce, Slovenska kinoteka Celovečerni prvenec mladega slovenskega režiserja Roka Bička je zelo intenzivna drama, ki se dotakne občutljivih tem, kot sta odraščanje in vzgoja, postavljeni v kompleksno okolje šolskega prostora. Odsev družbe avtor prikaže skozi mikrosvet srednješolcev, ki pomenijo izjemno ranljivo generacijo in tako zelo dovzetno za dogajanje okoli njih. Po avtorjevih besedah se samomor v filmu pojavi »kot sprožilni dejavnik dogodkov, ki nato poskušajo prerasti meje šolskih zidov in odražajo današnje splošno družbeno ozračje. Ekstremne razmere prikažejo prepad med zelo različnima generacijama, ki ga tragedija le še poglobi.« Film je odlična iztočnica za pogovor o tematiki duševnih stisk – kako se odražajo na posamezniku in kako jih doživlja, kako stiske prepoznava ali ne prepoznava okolica, kako se ta na takšne stiske odzove …

18.00–19.00
Animirani film, predstavitev in projekcija animiranega filma, Špele Čadež
 Primerno za: OŠ3, SŠ in O Izvaja: Špela Čadež, avtorica animiranih filmov Animirani film ali risanka nas spremlja že od ranega otroštva. Prav otroci jih imajo najraje. Kako pa nastane animirani film? Špela Čadež je ustvarjalka lutkovnih animiranih filmov, večkrat predvajanih in nagrajenih po festivalih široko po svetu. Predstavila nam bo zakulisje nastajanja animiranega filma. Ogledali si bomo njen zadnji film Boles (2013), fotografije nastajanja projekta, lutke in del scenografije. 

20.00–22.00
 Razredni sovražnik, filmska projekcija in pogovor
Primerno za: SŠ in O Režija: Rok Biček, Slovenija, 2013; scenarij: Nejc Gazvoda, Rok Biček, Janez Lapajne; produkcija: Triglav film; igrajo: Igor Samobor, Nataša Barbara Gračner, Tjaša Železnik, Maša Derganc, Robert Prebil, Voranc Boh, Jan Zupančič, Daša Cupevski, Doroteja Nadrah, Špela Novak, Pia Korbar, Dan Mrevlje; distribucija v Sloveniji: Fivia Sodeluje: Igor Samobor, igralec; pogovor vodi: Maja Krajnc, Društvo za širjenje filmske kulture Kino!

Dvorane M1,3,4

9.00–9.45, 10.00–10.45, 11.00–11.45, 12.00–12.45, 13.00– 13.45

 Delavnice ustvarjanja animiranega filma za otroke in mladino, predstavitev projekta

 Izvaja: Zavod ZVVIKS Primerno za OŠ2, 3, SŠ in O Projekt Delavnice animiranega filma za otroke in mladino je kulturno vzgojni projekt iz animiranega filma. Namenjen je učencem osnovnih in srednjih šol, ki želijo razumeti in obvladati osnovne značilnosti filmske govorice, animacije in produkcije animiranih filmov. Delavnica udeležence vpelje v osnove filmskega izražanja in animacije, praktično pa jih aktivira v celotnem procesu ustvarjanja lastnega animiranega filma: od zasnove in priprave zgodbe do izdelave scenografij in lutk prek animacije in snemanja do postprodukcijske obdelave slike in zvoka. Tako udeleženci pod vodstvom mentorja spoznajo celotni proces ustvarjanja animiranega filma. Predstavitev kulturnovzgojnega projekta Delavnice animiranega filma za otroke in mladino bo zajemala praktični prikaz ustvarjanja in projekcije fotografij zakulisja ter že posnetih animiranih filmov. Obiskovalci bodo lahko poskusili animirati različne lutke in objekte, si ogledali projekcije filmov, nastalih na delavnicah, ali pridobili informacije o projektu neposredno od mentorja delavnic.

12.15-13.00

Delo s filmom v vrtcu, Petra Slatinšek-Kinodvor, Mojca Bavdek

Na predavanju s pogovorom se bomo dotaknili temeljnih vprašanj: kakšne filmske vsebine so pri določeni starosti otrok sprejemljive, kako prepoznati kakovosten film, kje dobiti filme, kako s filmom v vrtcu delati in kako do priporočilnega seznama filmov. V drugem delu bo vzgojiteljica Mojca Bavdek predstavila praktični primer dela s filmom v vrtcu

 

15.15-16.00

Filmska vzgoja v slovenskih kinematografih v šolskem letu 2013/14, Marjana Štalekar - Artkino mreža Slovenije, Jure Matičič - Mestni kino Domžale, Rok Govednik - Zavod Vizo

Z oblikovanjem skupne iniciative skušajo kakovostne programe filmske vzgoje približati vrtcem in šolam v krajevni okolici, s predstavljanjem priporočenih filmskih vsebin in dodatnih dejavnosti pa izboljšati raven filmske kulture med mladimi gledalci, pri katerih sta film in vizualna kultura množično reprezentirana v vsakdanjem življenju.

12.30 -13.00

Kino-katedra v Slovenski Kinoteki, Maja Krajnc, Andrej Šprah

Pedagoški programi v Slovenski kinoteki temeljijo na možnostih doživljanja avtentične filmske izkušnje ob projekciji filmskih klasik iz kinotečnega arhiva. Program za srednješolce, poimenovan Osnove filmske ustvarjalnosti, se posveča predstavitvi in analizi osnovnih filmskih izraznih sredstev ob izbranem filmskem primeru. Program, namenjen pedagoškim delavcem, pa je zasnovan kot serija delavnic na temo ključnih zgodovinskih filmskih gibanj; posamezno delavnico sestavljajo uvodno predavanje, projekcija filma in pogovor oziroma medsebojna izmenjava izkušenj udeležencev.

 

Legenda:
V – primerno za predšolske otroke ali na primer: V5+ (primerno za otroke od 5. leta naprej)
OŠ (primerno za učence) ali OŠ1, OŠ2, OŠ3 (primerno za učence 1., 2. ali 3. triletja)
SŠ – primerno za dijake
 O – primerno za študente in vse odrasle