PRO Otok: FOKUS kliče k prijavam obetavne montažerje in oblikovalce zvoka iz Hrvaške, Italije in Slovenije!

09. april 2018
Rok za prijavo: 30. april 2018

14. Kino Otok s partnerji drugo leto zapored predstavlja štiridnevni mednarodni dogodek usposabljanja in mreženja za manj vidne filmske poklice. Po pilotni izdaji, ki se je posvečala direktorjem fotografije in scenografom, bo letošnji program FOKUS namenjen montaži in oblikovanju zvoka. K prijavam tokrat vabimo obetavne filmske profesionalce iz Hrvaške, Italije in Slovenije, rok je 30. april 2018.

Dogodek usposabljanja in mreženja FOKUS, ki je prvi tovrstni dogodek v regiji, smo razvili kot serijo letnih dogodkov, ki se bodo odvijali v Izoli med mednarodnim filmskim festivalom Kino Otok – Isola Cinema. Dogodek slavi film kot sodelovalno umetnost, ki črpa iz ustvarjalne mešanice talentov in strokovnih naborov znanj: scenaristi, režiserji in producenti tesno sodelujejo s snemalci, scenografi, montažerji, oblikovalci zvoka, oblikovalci maske, kostumografi in drugimi. Leta 2018 je FOKUS posvečen obetavnim montažerjem in oblikovalcem zvoka iz Hrvaške, Italije (Furlanije-Julijske krajine) in Slovenije.

Udeleženci bodo štiri navdihujoče dni preživeli na intenzivnih predavanjih, pogovorih, javnih predstavitvah, dobili pa bodo tudi individualne povratne informacije mentorjev. Splošni cilj dogodka je olajšati neposredno izmenjavo znanj in izkušenj med 12 izbranimi udeleženci (2 montažerja in 2 oblikovalca zvoka iz vsake države), in hkrati spodbuditi čezmejno koprodukcijsko sodelovanje v bližnji prihodnosti. FOKUS bo udeležencem ponudil priložnost, da premislijo lastno metodo, se učijo od priznanih starejših kolegov in prek svojega dela javno predstavijo svojo vizijo občinstvu režiserjev in producentov.

Napovedujemo prva FOKUS gosta - mentorja, ki bosta udeležence vodila skozi vsakodnevna kreativna srečanja:
Mentor za montažo Dragan von Petrovic (Srbija) je montažer in režiser dokumentarnih in igranih filmov. Po študiju filozofije in zaključeni ACF šoli filmske režije je študiral montažo na Fakulteti dramskih umetnosti v Beogradu. Njegov celovečerni dokumentarni film Dragan Wende - West Berlin je bil predvajan na številnih festivalih (Hot Docs Toronto, DOK Leipzig, Trieste Film Festival, Achtung Berlin) osvojil več festivalskih nagrad in bil nominiran za najboljši nemški dokumentarni film leta. Kot montažer je sodeloval na nagrajenih celovečernih filmih kot so Barbari (Varvari, Ivan Ikić, 2014), Neposlušni (Mina Djukić, 2014) in Goli (Tiha Gudac, 2014) in kratkih igranih filmih, kot je prejemnik Evropske filmske nagrade za najboljši kratki film Piknik (Jure Pavlović, 2015). Deluje kot gostujoči predavatelj (Cinema City Campus; ZHdK – Zürich University of Arts; Beldocs Pro; Delavnica DokSerbia; delavnica Motion Film), in tudi kot editing doctor na dokumentarnih in celovečernih igranih filmih. Je eden od ustanoviteljev in član združenja dokumentaristov DOKSRBIJA.

Mentor za zvok Julij Zornik (Slovenija) se je pred več kot 20 leti začel spogledovati s svetom zvoka kot radijski in televizijski tehnik, ter koncertni in festivalski oblikovalec odrskega zvoka. Ko je leta 1996 slovenska avdio in postprodukcija doživljala razcvet studijske dejavnosti, se je Zornik usmeril na to področje. Oblikoval je zvok za prvi slovenski animirani celovečerec Socializacija bika (Zvonko Čoh, Milan Erič, 1998) in ustanovil podjetje za avdio postprodukcijo, Studio 100. Do danes je zvočno opremil številne TV in radijske oglase, več kot 50 kratkih in animiranih filmov, ter več kot 60 celovečernih in dokumentarnih filmov, kot so Houston, imamo problem! (Žiga Virc, 2016), Nočno življenje (Damjan Kozole, 2016) in Družina (Rok Biček, 2017). Je dobitnik številnih slovenskih in mednarodnih nagrad. Sloves kreativne ekipe Studia 100 in Julija Zornika kot inovativnega oblikovalca zvoka odmeva tudi izven nacionalnih meja – pogosto je iskan med filmskimi ustvarjalci širše regije. Med drugim je sodeloval pri filmih Krogi (Krugovi, Srđan Golubović, 2013), Zenit (Zvizdan, Dalibor Matanić, 2015) in Moški ne jočejo (Muškarci ne plaču, Alen Drljević, 2017).

Dogodek se bo začel v sredo, 6. junija, in se končal v soboto, 9. junija 2018. Sodelovanje na dogodku FOKUS je brezplačno za izbrane kandidate iz Avstrije, Hrvaške, Italije in Slovenije. Nastanitev, prehrano in festivalsko akreditacijo krijejo organizatorji. Nujno je, da vsi udeleženci tekoče govorijo angleško.

Kdo se lahko prijavi?

Obetavni montažerji iz Hrvaške, Italije in Slovenije z zmernimi filmskimi izkušnjami. Ni nujno, da imajo diplomo akademije za film, pričakuje pa se, da so kot montažerji sodelovali pri vsaj dveh kratkih filmih ali enem celovečernem filmu.

Obetavni oblikovalci zvoka iz Hrvaške, Italije in Slovenije z zmernimi filmskimi izkušnjami. Ni nujno, da imajo diplomo akademije za film, pričakuje pa se, da so kot oblikovalci zvoka sodelovali pri vsaj enem kratkem filmu ali enem celovečernem filmu.

Postopek prijave

Rok za prijave je 30. april 2018. Udeležence, ki jih bo izbrala komisija, sestavljena iz projektne ekipe in predstavnikov zadevnih strokovnih združenj, bomo obvestili po e-pošti, njihova imena pa javno objavili do 18. maja 2018. Če se želite prijaviti, prosimo, da na pro@isolacinema.org pošljete naslednje dokumente v angleščini:

  • -izpolnjeno prijavnico (na voljo spodaj oziroma v priponki)
  • -življenjepis
  • -motivacijsko pismo: Zakaj želite sodelovati na dogodku FOKUS? (največ ena stran)
  • -spletno povezavo do izbrane filmografije: vsaj dva kratka filma ali en celovečerni film

Del aktivnosti programa med 6. in 9. junijem bo odprt za imetnike PRO akreditacij in širšo profesionalno javnost.

PRODUCENT: Mednarodni filmski festival Kino Otok – Isola Cinema

V SODELOVANJU/ S PODPORO: Hrvaški avdiovizualni center (HAVC), Avdiovizualni sklad Furlanije – Julijske krajine (Italija), Slovenski filmski center, Zavod Motovila / CED Slovenija, CED pisarna MEDIA Italija – Torino, CED pisarna MEDIA Hrvaška, Društvo postprodukcijskih ustvarjalcev (Slovenija) in The School of Sound (Velika Britanija).

Priloge