Festival slovenskega filma – en in edini

18. januar 2017
Festival slovenskega filma bo letos praznoval svojo dvajseto izvedbo. To je pomemben jubilej za slovenske filmske ustvarjalce in vse tiste, ki spremljajo njegov razvoj, rast, spremembe, uspehe in tudi kakšno napako.

V letih festivala se je zvrstilo veliko programskih idej, kar pa je na področju, ki se tako hitro spreminja, povsem razumljiva. Tu so bila večja in manjša partnerstva z nacionalno televizijo, ki je bila in je ob Slovenskem filmskem centru glavni pospeševalec domače avdiovizualne produkcije. Zato se je nekaj let na festivalu podeljevalo nagrado Jožeta Babiča za najboljše televizijsko delo, ki je zamrla, ko se je nacionalna hiša odločila, da ne bo več tako pomemben partner festivala nacionalnega filma. Ravno z dvajseto edicijo festivala sovpada tudi stoletnica rojstva Jožeta Babiča, kar je zanimivo naključje, ki nam v prazničnem letu prinaša na ogled avtorja z neštevilnim, vendar zelo pomembnim filmskim opusom za slovensko filmsko zgodovino. V vseh letih pa sta stalnica festivala Badjurova nagrada za življenjsko delo in nagrada vesna za tekočo produkcijo. Ravno filmi, ki so prejeli vesne za najboljša celovečerna in kratka dela bodo na ogled v Slovenski kinoteki enkrat mesečno od januarja naprej.

Zvrstili se bodo nagrajenci dvajsetih festivalov, ki so namenjeni različnemu občinstvu: tistim, ki si bodo filme ponovno ogledali in tistim, ki bodo filme gledali prvič. Nekateri so v teh letih še rasli, drugi pa so slovenski film odkrili kasneje. Kajti slovenski film se kljub uspešnemu »novemu valu« iz konca devetdesetih let, ki mu je botrovala ustanovitev Fillmskega sklada R Slovenije, sedanjega Slovenskega filmskega centra in vzpostavitev novih oblik produkcije, ki so končno omogočile tudi nastanek Festivala slovenskega filma, stalno bori za potrditev svoje kvalitete in za vzpostavitev enakovrednega statusa z drugimi oblikami kulturne produkcije v Sloveniji, kar se najbolj kaže v njegovi finančni podhranjenosti. Kot da film, ki je tako umetnost kot komercialni izdelek, še vedno bega uradno kulturno politiko, ki te dvojnosti ne dojema najbolje. In to v digitalni dobi 21. stoletja?

Zato je toliko bolj pomembno odkrivati te močne podobe slovenskega filma iz zadnjih dvajsetih let. Nagrajene filme bodo pospremili tudi ustvarjalci filma, ki bodo z delom občinstva preverjali spomine, s tistimi, ki pa bodo filme gledali prvič, na novo doživljali svoja dela.

Začelo se bo v petek, 20. januarja ob 19:00 z nagrajencema prvega festivala iz leta 1998: s še vedno edinim slovenskim celovečernim risanim filmom Socializacija Bika, ki ga bosta pospremila avtorja Milan Erič in Zvonko Čoh, ter s kratkim filmom Adrian, poetično skico o odraščanju, ki jo bo predstavila Maja Weiss.

Povezane novice