Uspešni slovenski prijavitelji

17. oktober 2016
Dvema slovenskima filmskima koprodukcijama 55.000 EUR MEDIA podpore Ustvarjalne Evrope!

Izvajalska agencija EACEA je objavila rezultate razpisa podprograma MEDIA za podporo razvoju posameznih filmskih projektov (EACEA 18/2015). Na drugem, aprilskem razpisnem roku sta bili uspešni dve domači produkcijski hiši – Mono O in Tramal Films. Za razvoj drame Sonje Prosenc »Zgodovina ljubezni« in ustvarjalni dokumentarni film »Starec in štorklja« hrvaškega režiserja Tomislava Jelinčića sta skupaj pridobili 55.000 EUR – iskrene čestitke!

ZGODOVINI LJUBEZNI 30.000 EUR

Igrani film »Zgodovina ljubezni«, za katerega je podjetje Mono O pridobilo 30.000 EUR, govori o dekletu, ki po materini smrti odkrije njeno skrivnost in se potopi v svet, ki je popolnoma drugačen od tega, ki ga je vajena. Skozi intimno zgodbo film problematizira stanje družbe; emocionalno odtujenost, nihilizem, nasilje.

Strokovna komisija je projektu dodelila 91,5 točk in oceno utemeljila z naslednjimi besedami:

»Gre za projekt, ki senzibilno prikaže notranje dileme adolescentskega dekleta v krizi in zato zelo pritegne. Scenaristka / režiserka izkazuje izrazito sposobnost originalnega, domiselnega in prepričljivega obravnavanja odnosa med dekletom in ljubimcem njene umrle mame. Odlično spisano gradivo kaže na to, da gre za zelo nadarjeno scenaristko. Pripovedne izbire so zanimive in presenetljive, hkrati pa ohranjajo svojo logiko /…/ Razvojni načrt je realen in dobro organiziran; predstavljeni razvojni proračun je utemeljen ter zadostno podroben, prav tako finančni načrt. Trenutno zastavljeno mednarodno koprodukcijsko sodelovanje kaže na izvedljivost projekta, čeprav gre za prvi večji projekt te vrste v izvedbi prijavitelja

Producenta Rok Sečen in Sonja Prosenc sta ob prejeti podpori izrazila zadovoljstvo: "Zgodovina ljubezni je prvi projekt, s katerim smo se prijavili na MEDIA razpis Ustvarjalne Evrope za razvoj projektov, tako da smo še bolj veseli pridobljene podpore in obrazložitve, ki je potrditev, da smo s projektom na pravi poti, in nam bo pomagala dobro do konca speljati fazo razvoja." Film nastaja kot slovensko-hrvaško-italijansko-norveška koprodukcija (v sodelovanju s podjetji Antitalent, Nefertiti Film in Incitus) in je že prejel mednarodna razvojna sredstva in različne nagrade (razvojna sredstva sklada RE-ACT, štipendija usposabljanja EAVE, predstavljanje na koprodukcijskem forumu When East Meets West 2016 ter nagradi Film London in New Cinema Network Espresso).

STARCU IN ŠTORKLJI 25.000 EUR

Observacijski ustvarjalni dokumentarni film Starec in štorklja v režiji Tomislava Jelinčića temelji na resnični ljubezenski zgodbi, ki jo pozna cela Hrvaška in širša regija. Štorklja Malena zaradi prestreljenega krila ne more leteti in živi na strehi hiške starejšega gospoda v hrvaški vasici. Že četrt stoletja se vsako pomlad na isti dan v gnezdo zvesto vrača Klepetan, Malenina ljubezen (štorklje so namreč monogamne), in skupaj ustvarita družino. Ko pa kmalu nastopi jesen, se Klepetan mora posloviti. Čez zimo za Maleno skrbi starec – skupaj gledata televizijo in posnetke srečne štorkljine družine. Ko pa pride pomlad se Klepetan ponovno vrne.

Zgodbo o tem, kako se resnično povezati, a tudi pustiti nekoga, da odide, je slovenski producent Miha Černec skupaj s hrvaškima producentoma Danijelom in Majo Pek (Antitalent) razvijal na MEDIA podprti delavnici ExOriente, projekt pa je uspešno dobil sredstva Hrvaškega avdiovizualnega centra in podporo Friuli-Julijske krajine (prek italijanskega koproducenta Igorja Prinčiča – Transmedia) ter je tako prvi resnični RE-ACT projekt v sodelovanju treh dežel: Slovenije, Hrvaške in italijanske regije FVG.

Projekt je pridobil 95 točk in 25.000 EUR sredstev, ocenjevalci pa so odločitev utemeljili tako:

»Originalen in fascinanten koncept predstavlja preprosto in vznemirljivo zgodbo. Podroben treatment na ustrezen način predstavlja verodostojno filmsko pripoved in ustvarja pričakovanje o njenem nadaljevanju /…/ Prijavitelj in koproducenti so izkušeni režiserji in producenti, ki koprodukcijski potencial projekta zvišujejo z udeležbo na izbranih programih za usposabljanje.«


NAJUSPEŠNEJŠI SRBIJA IN BELGIJA

Na splošno je bila stopnja uspešnosti na aprilskem roku 16,6 %: izbranih je 67 od 403 upravičenih prijav iz 25 držav. Maksimalno število točk je bilo 120. Točkovni pragi, ki so uspešne projekte razdelili od neuspešnih, pa so bili določeni glede na žanr projekta (animirani projekti 94 točk, ustvarjalni dokumentarni filmi 89,5 in igrani filmi 87,5 točk). Najuspešnejši državi sta bili Belgija in Srbija s petimi podprtimi projekti, Slovenija pa je v skupini osmih držav z dvema podprtima projektoma.

Priloge